Prezent la Suceava, cu prilejul unei întâlniri cu agenţi economici din judeţ, cei mai mulţi din sfera turismului şi alimentaţiei publice, Alexandru Hordilă, şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului Iaşi, le-a transmis acestora că instituţia pe care o reprezintă vrea să vină în sprijinul lor prin consiliere şi prevenţie.
Acesta a mai arătat că în relaţia cu agenţii economici, Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului manifestă bunăvoinţă şi clemenţă, principala atribuţie nefiind cea de coerciţie.
”Instituţia nu vrea să fie un fel de <bau bau> pentru agenţii economici. Noi ne propunem să-i sprijinim ca lucrurile să meargă mult mai bine ca până acum”, a punctat Hordilă.
La discuţii a participat şi comisarul-şef adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Suceava, Vasile Latiş, care a subliniat ideile lansate de Hordilă, arătând că îmbunătăţirea relaţiei dintre instituţie şi agenţii economici, în scopul protejării consumatorului, este unul dintre principalele obiective ale sale.
Latiş a transmis celor prezenţi la discuţie că se pune un accent deosebit pe consiliere, pentru ca agenţii economici să cunoască ce trebuie să facă legat de respectarea legislaţiei de protecţia consumatorului.
Acesta a apreciat că discuţia de miercuri a fost una foarte utilă, schimbul de idei fiind benefic în vederea unei colaborări mai bune.
Drept urmare, acesta a propus agenţilor economici o nouă întâlnire la care să ia parte şi alte instituţii cu atribuţii de control, pentru a pune la punct parteneriate care să aibă ca scop final protejarea consumatorului.
Mai puţine reclamaţii în sectorul alimentaţiei publice
La rândul lor, cei circa 30 de agenţi economici prezenţi au atras atenţia asupra unor probleme spinoase cu care se confruntă.
Aceştia au reclamat existenţa unui număr foarte mare de organisme de control care au competenţe similare, amintind şi de o serie de situaţii absurde în care au fost amendaţi.
O reală problemă cu care aceştia se confruntă este reprezentată şi de turismul „la negru”, însă au amintit şi de o practică tot mai întâlnită din partea consumatorilor, şi anume reclamaţiile neîntemeiate, tocmai pentru ca aceştia să se sustragă de la plata serviciilor.
Cu toate acestea, Alexandru Hordilă a menţionat că numărul de reclamaţii în judeţul Suceava, în sectorul de alimentaţie publică, a scăzut semnificativ tocmai datorită consilierii de care agenţii au avut parte.
Un alt subiect important atins miercuri a avut în vedere
prezenţa pe piaţă a unor falşi inspectori de la Protecţia Consumatorului, Vasile Latiş transmiţându-le celor prezenţi să fie vigilenţi şi atenţi la cine le vine în control. Acesta i-a sfătuit pe agenţii economici că, în cazul în care au îndoieli cu privire la cei care fac controlul, să verifice pe site-ul instituţiei calitatea reală a persoanelor.