Noul mers al trenurilor, întrat în vigoare din noaptea de 9 spre 10 decembrie, aduce o încercare a CFR Călători de a implementa un mers cadențat pe una din cele mai frecventate rute, Suceava-Pașcani-Iași. Mersul cadențat înseamnă trenuri la intervale de timp cât mai reduse posibil, la orele în care există trafic important.
Prin această decizie se încearcă atragerea unui număr și mai important de călători care circulă între Suceava și Iași. Ideea este ca trenurile să concureze microbuzele care circulă foarte des. Sigur că un tren cu o capacitate de transport de zeci de ori mai mare nu poate circula atât de des, însă totuși cei de la CFR Călători au încercat să se apropie de o frecvență cât mai bună.
În noul mers, de la Suceava la Iași circulă 9 trenuri pe zi. Printre acestea se găsesc și trenuri Regio și InterRegio, cu precizarea că la acestea din urmă, tocmai pentru atragerea unui număr mai mare de călători, pe distanța Suceava-Iași tarifarea se face tot în regim de personal, cu un tarif întreg sub 20 de lei.
La orele aglomerate, dimineață și după-amiază, se observă că sunt asigurate trenuri la intervale de aproximativ o oră. De exemplu, din Suceava spre Iași, pleacă trenuri la 14.13, 15.13 și 16.26.
Pentru călătorii dispuși să schimbe trenul în Pașcani, în drumul lor spre Iași, numărul de legături este cu mult mai mare, putându-se vorbi de trenuri din oră în oră. De la Suceava la Pașcani, de exemplu, în zilele lucrătoare circulă zilnic 21 de trenuri.
CFR Călători menține și în acest an tarifarea în sistem Regio a mai multor trenuri care circulă de la Suceava spre Cluj-Napoca.
Unul dintre trenuri, cel care pleacă dimineața din Suceava, este tarifat ca Regio chiar până la Timișoara.
În ceea ce privește trenurile spre București, în noul mers au rămas tot șase perechi pe zi, din care două trenuri de noapte. Cel mai rapid tren de la Suceava la București este cel care pleacă la 5.20 dimineață și care are un timp de parcurs de 6 ore și 11 minute.
Deși nu se bucură de prea mult succes, au fost menținute și trenurile prelungite până la Vadu Siretului, în Ucraina. Din păcate, proiectul trenului direct de la Suceava la Cernăuți încă nu s-a concretizat.
Liniile secundare din Suceava rămân închise, cu excepția rutei Suceava-Cacica.