În perioada 1-17 noiembrie 2017, Şcoala Gimnazială ”George Voevidca” Câmpulung Moldovenesc a fost scena derulării unor activităţi specifice în cadrul campaniei „19 zile de prevenire a abuzurilor şi violenţei asupra copiilor şi tinerilor”. Proiectul educaţional la nivel naţional a fost iniţiat de Federaţia Internaţională a Comunităţilor Educative şi a fost susţinut de Ministerul Educaţiei.
La nivelul Şcolii „George Voevidca” au fost derulate acţiuni care au vizat prevenirea abuzurilor şi a violenţelor asupra elevilor.Prin aceste activităţi s-a urmărit ca la finalul programului participanţii să fie capabili să înţeleagă şi să explice noţiunile de agresivitate şi violenţă, să identifice forme ale agresivităţii şi fenomenului de bullying, să descopere şi să analizeze cauzele agresivităţii şi violenţei şcolare, să conştientizeze că orice formă de agresivitate reprezintă un strigăt după ajutor, să remarce că la baza rezolvării unor conflicte stă întotdeauna comunicarea şi să înveţe să ceară ajutor.
În această campanie au fost implicate 10 cadre didactice (prof. Lăcrămioara Băcanu, prof. Marcela Norocel, prof. Oltea Nistor, prof. Alina Pasinciuc, prof. Anca Tudose, prof. Daniela Stanciu, prof. înv. primar Anca Călinescu, prof. înv. primar Mihaela Grămadă, prof. înv. primar Anca Sfarghiu şi consilier şcolar Gabriela Cîrloanţă).
Grupul ţintă l-a reprezentat un număr de 80 de elevi din clasele I-VIII care s-au implicat în diverse activităţi derulate în cadrul campaniei, de la realizări de ppt-uri şi postere cu mesaje antiviolenţă, până la mese rotunde, dramatizări sau studiu de caz pe tema fenomenului debullying şi a violenţei şcolare.
Cu toţii au dat dovadă de creativitate, interes şi dorinţă de a-i ajuta pe ceilalţi, prin realizarea unui demers preventiv. Elevii au atras atenţia prin mesajele lor asupra faptului că actele de violenţă sunt, din păcate, din ce în ce mai frecvente în societatea noastră şi în mediul şcolar, impunându-se implicarea tuturor factorilor de decizie în diminuarea acestui fenomen îngrijorător.
„Plecând de la faptul că <libertatea unui individ se termină acolo unde începe libertatea celuilalt>, elevii au concluzionat că faptele de violenţă şi abuzurile asupra copiilor şi tinerilor vor fi semnificativ diminuate doar dacă vor fi elaborate la nivel naţional reguli clare şi stricte de comportament, precum şi sancţiuni aspre luate împotriva celor care consideră că forţa pumnului e mai mare decât cea a cuvântului şi a înţelepciunii”, au transmis iniţiatorii acţiunii.