Aproape 20 de elevi din Republica Moldova, însoţiţi de doi profesori, şi doi reprezentanţi ai Centrului Cultural „Dacia”, din Chişinău, au participat, săptămâna trecută, la un proiect găzduit de Liceul Teoretic „Ion Luca” din Vatra Dornei. Timp de câteva zile, 18 elevi şi doi profesori de la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din Anenii Noi, şi de la Liceul Teoretic „Ion Suruceanu” din Suruceni, Republica Moldova, au fost găzduiţi de elevi şi cadre didactice de la Liceul Teoretic „Ion Luca” din Vatra Dornei, într-un schimb de experienţă prin care s-a dorit ca ambele părţi să conştientizeze importanţa identităţii comune şi a limbii naţionale. Schimbul de experienţă a fost organizat în cadrul proiectului internaţional „Dacia Pitorească”. Proiectul este realizat la iniţiativa Centrului Cultural European „Dacia” din Republica Moldova, în parteneriat cu Liceul Teoretic „Ion Luca” din Vatra Dornei. Pe parcursul vizitei în Vatra Dornei, elevii şi profesorii din Republica Moldova au avut parte de o primire oficială la Primăria municipiului, dar şi de vizite de documentare la Muzeul Etnografic, Muzeul de Ştiinţe Naturale, la Catedrala „Sfânta Treime”, dar şi vizite în pasul Tihuţa şi la Castelul Dracula. Pe lângă aceste vizite, elevii şi profesorii din Republica Moldova au participat la orele de limba română, istorie, limba engleză şi TIC ţinute la Liceul „Ion Luca”, dar şi la mai multe activităţi de cunoaştere cu elevi şi cadre didactice din această unitate şcolară.
La final, participanţii au primit diplome din partea directorului Liceului Teoretic „Ion Luca” din Vatra Dornei, Paul Bereholschi, şi a preşedintelui Centrului „Dacia”, Viorica Oprea. Paul Bereholschi a ţinut să precizeze că în cadrul acestui proiect, o delegaţie de elevi şi profesori din liceul pe care îl conduce vor efectua, la rândul lor, o vizită similară în Republica Moldova. El a mai spus că schimbul de experienţă de săptămâna trecută este o primă manifestare din seria celor pe care Liceul Teoretic „Ion Luca” le va găzdui cu prilejul Centenarului Marii Uniri.