Viceprimarul Lucian Harşovschi a declinat, ieri, competenţa Primăriei Suceava în eradicarea fenomenului de piratare a transportului public de persoane pe raza municipiului reşedinţă de judeţ de către microbuzele care au licenţă pe traseele intrajudeţene. Harşovschi a declarat, în conferinţă de presă, că acuzele care i-au fost aduse de consilierul judeţean PSD Dan Ioan Cuşnir, pe această temă, sunt în realitate expresia luptei politice din interiorul PSD. ”Cei mai nou veniţi la conducere îşi critică predecesorii”, a afirmat Lucian Harşovschi, respectiv pe foştii preşedinţi PSD ai Consiliului Judeţean Suceava, Gavril Mîrza şi Cătălin Nechifor, în mandatele cărora au fost atribuite licenţele pe traseele intrajudeţene şi permisiunea maşinilor care fac aceste curse de a opri în staţiile de autobuz de pe raza municipiului Suceava.
Harşovschi a arătat că Primăria Suceava a informat Consiliul Judeţean despre apariţia maxi-taximetrelor pirat în oraş încă din data de 18 septembrie a.c. şi a solicitat acestei instituţii ”să ia măsuri legale”. În data de 18 octombrie a revenit cu o nouă informare şi atunci s-a constituit la CJ comisia de control, al cărei raport l-a nemulţumit pe Dan Ioan Cuşnir.
Primăria aşteaptă intervenţia Consiliului Judeţean, a ARR şi a ANAF în problema pirateriei
Viceprimarul a spus că, pe lângă microbuzele cu trasee în afara municipiului Suceava, care efectuează transport de călători în oraş, în 25 septembrie a.c. au apărut şi patru maşini pe un aşa-zis ”traseu nr. 6”, pentru care nu există nici o licenţă. ”Am intervenit şi aceste maşini au dispărut până la prânz. Noi verificăm dacă au autorizaţie pentru traseu intrajudeţean, dar nu avem nici o pârghie legală să facem nimic. Verificăm doar licenţele”, a declarat Lucian Harşovschi. Acesta a mai spus că, în opinia lui, problema poate fi rezolvată de Consiliul Judeţean prin anularea HCJ care permite folosirea, de către aceste microbuze, a staţiilor din municipiul Suceava. De asemenea, pot interveni aici Autoritatea Rutieră Română, pentru verificarea respectării traseului pentru care s-au acordat licenţele şi anularea acestora, în caz contrar, precum şi ANAF, care să controleze încasările şi eliberarea biletelor. ”Vom face în continuare verificări prin colegii noştri de la Biroul Transporturi, dar pe ceea ce putem noi aplica legislaţia. Altfel e abuz”, a mai spus viceprimarul Lucian Harşovschi.