Grădiniţa Specială Fălticeni şi Asociaţia Cherubim din Constanţa organizează în parteneriat cu Primăria Fălticeni, în perioada 15-21 octombrie 2017, Cursul de formare „Metode şi strategii educaţionale privind incluziunea şcolară a copiilor cu CES” care se desfăşoară la Grădiniţa Specială Fălticeni, în cadrul proiectului cu acelaşi titlu. Cursul se adresează cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar special şi din învăţământul de masă, educatorilor, învăţătorilor, profesorilor, psihopedagogilor, profesorilor logopezi, profesorilor de sprijin şi asistenţilor sociali şi include strategii şi tehnici de lucru la clasă pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale (CES), tehnici de comunicare cu aceşti copii etc.
Instruirea este făcută pe trei module: Tulburarea de spectru autist, tulburarea hiperkinetică cu/sau deficit de atenţie – ADHD, tulburări specifice de învăţare - TSI – dislexie, disgrafie, discalculie; Copilul cu CES la şcoală. Strategii şi tehnici de lucru la clasă; Comunicarea eficientă cu părţile implicate în procesul de incluziune şcolară a copiilor cu CES. Parcurgerea celor trei module va facilita integrarea în şcoala primară, gimnazială şi în liceu a copiilor cu ADHD, autism, TSI etc.
Formatori sunt psiholog Alina Mirela Trofin (psiholog clinician şi psihopedagog, cu o experienţă de 9 ani în lucrul cu copii cu autism, ADHD şi alte tulburări de dezvoltare), psiholog Corina Pîrşean (psiholog clinician, cu experienţa de 10 ani în lucrul cu managementul grupului, managementul conflictului şi comunicarea non-agresivă) şi prof. psihopedagog Cristina Lemni (pedagog de recuperare cu o experienţă de 19 ani în lucrul cu copii cu CES).
Prof. Cristina Lemni ne-a declarat: “Educaţia copiilor cu cerinţe speciale reprezintă o permanentă provocare pentru toate categoriile de cadre didactice, manageri de şcoală, părinţi şi comunitate. Perfecţionarea cadrelor didactice reprezintă o altă provocare în munca cu aceşti copii. Organizarea unui astfel de curs vine în întâmpinarea nevoii cadrelor didactice de a deţine acele metode şi strategii educaţionale prin care să poată asigura copiilor cu CES un proces educaţional de înaltă calitate, astfel încât să permită adaptarea acestora la mediul şcolar. Diversitatea copiilor dintr-o clasă poate constitui o sursă de stres pentru cadrul didactic atunci când acesta nu este pregătit pentru a-şi adapta metodele didactice la specificul acestora. Acest curs este o unealtă importantă pentru cadre didactice, psihopedagogi, logopezi, asistenţi sociali implicaţi în procesul de incluziune şcolară a copiilor cu CES. Un cadru didactic sau un asistent social pregătit poate face mai uşor faţă provocărilor din activitatea sa şi poate avea rezultate mult mai bune”.