Tinerii creativi şi cu ceva talent la desen sunt invitaţi să participe la un concurs lansat de Ministerul Educaţiei şi Ministerul Afacerilor Externe, ale cărui premii sunt foarte atractive şi motivante.
Pentru că România va fi, de la 1 ianuarie 2019, timp de şase luni, la Preşedinţia Consiliului Uniunii Europene, cele două ministere au dat în lucru un logo reprezentativ pentru Preşedinţia României.
Logo-ul va consta într-un simbol, o siglă formată dintr-un ansamblu de semne grafice, un set de caractere cu rol descriptiv, care să reflecte istoria, cultura, tradiţiile, creativitatea, unicitatea şi apartenenţa României la valorile europene.
„Concursul este dedicat exclusiv elevilor şi studenţilor, oferind tinerilor posibilitatea de a-şi exprima viziunea proprie în ceea ce priveşte destinul comun al societăţii româneşti. Dorinţa de a pune în valoare atuurile României va fi transpusă într-o campanie de promovare. Astfel, de la bogăţiile naturale cu care este înzestrată, arătând tradiţiile şi patrimoniul care dau autenticitatea şi savoarea spiritului românesc, România poate arăta nivelul de excelenţă şi potenţialul din mai multe domenii de activitate: cercetare şi inovare, IT&C, educaţie, turism, producţie şi dezvoltare industrială, energie, agricultură, cultură, sport”, spun organizatorii.
Aceştia îi provoacă pe participanţi să realizeze un logo creativ, lizibil şi relevant.
Propunerea de logo va fi evaluată de un juriu specializat, în funcţie de o serie de criterii: relevanţa pentru tema concursului, atractivitate, originalitate, vizibilitate, adaptabilitate (pentru diferite medii şi diferite produse).
Concursul va avea două etape de selecţie, urmând ca într-o primă fază să fie alese 19 lucrări care vor fi clasificate în funcţie de punctajul acordat.
În cea de a doua etapă, cele 19 lucrări selectate de juriu vor fi publicate pe o pagină de Facebook special creată de Ministerul Educaţiei Naţionale, unde lucrările concurenţilor selectaţi vor primi voturi din partea publicului.
Premiile sunt consistente, ocupanţii locului I urmând să primească 3.000 de euro şi o vizită la Bruxelles, locul II - 2.000 de euro şi o vizită la Bruxelles, locul III - 1.500 de euro şi o vizită la Bruxelles şi două premii speciale (menţiuni) - câte o vizită la Bruxelles.
Concursul se va desfăşura în perioada 27 septembrie - 1 noiembrie 2017. Înscrierea participanţilor la concurs şi depunerea proiectelor sunt programate în perioada 27 septembrie - 17 octombrie 2017. Prima etapă de selecţie, respectiv alegerea de către juriu a listei scurte de 19 proiecte finaliste, se va desfăşura în intervalul 18-22 octombrie 2017.
Detalii pe http://ro2019.edu.ro/.