Liderul PSD Suceava, Dan Ioan Cuşnir, alături de doi consilieri locali social-democraţi, Vasile Mocanu şi Gabriel Buciac, i-au explicat viceprimarului PNL al municipiului reşedinţă de judeţ, Lucian Harşovschi, cum trebuie să procedeze pentru a întocmi un proiect corect pentru amenajarea a peste 4.600 de locuri de parcare. Dan Ioan Cuşnir a spus că de circa două luni, „sub privirea blajină a primarului Ion Lungu”, Lucian Harşovschi dă dovadă că se plictiseşte şi, în loc să se ocupe de administraţie, „pare să fie disperat să strângă like-uri pe Facebook”.
Cuşnir a acuzat PNL de demagogie prin prezentarea „pompoasă” a unui aşa-zis proiect pentru amenajarea a 4.600 de parcări. „Este o bătaie de joc la adresa oricărui sucevean cu capul pe umeri. Nu au prevăzut în buget nici un leu pentru parcări, dar îi mint pe suceveni că PNL-ul vrea să facă parcări şi îl blochează PSD-ul. De fapt este vorba despre o nouă minciună electorală marca PNL, pentru că ei vor doar inventarierea a 4.600 locuri de parcare, dar refuză inventarierea întregului domeniu public al primăriei. De fapt ei vor să le treacă din domeniul public al primăriei în domeniul privat al primăriei. Și asta pentru a-şi continua acţiunea concertată de prăduire a domeniului public, acţiune începută acum 14 ani”, a declarat Cuşnir. El a arătat că în fiecare şedinţă, consilierii locali ai PSD au anunţat că sunt de acord cu inventarierea parcărilor, dar într-o acţiune în care se va inventaria întregul domeniu public al Sucevei. El a arătat că liberalii nu sunt de acord cu o astfel de propunere pentru că atunci „vor ieşi la suprafaţă toate mizeriile făcute în ultimii 14 ani pe domeniul public al primăriei”. Liderul PSD a mai spus că în loc să facă administraţie, adică să inventarieze ce a mai rămas din domeniul public, viceprimarul Lucian Harşovschi încearcă să obţină capital politic promovând teme false. „Le tot povestesc ei sucevenilor ce realizări măreţe au avut în 2017, marcând pe stradă 170 de locuri de parcare care existau şi înainte, făcându-se că nu înţeleg dezastrul locurilor de parcare şi dezastrul în care au adus Suceava în ultimii 14 ani. Cu riscul de a pierde voturi, PSD va face doar ceea ce este corect pentru Suceava şi nu va permite o nouă golănie marca Ion Lungu, Lucian Harşovschi şi PNL. Vom vota aşa-zisul proiect al inventarierii parcărilor doar atunci când va fi inventariat întreg domeniul public şi când vor ţine cont de amendamentele şi sugestiile PSD”, a explicat Dan Ioan Cuşnir.
Consilierul Buciac a identificat în Obcini mai multe probleme cu parcele propuse de Harşovschi pentru a fi amenajate ca parcări
Prezent alături de acesta în conferinţa de presă, consilierul local PSD Gabriel Buciac a declarat, la rândul său, că prin proiectul susţinut, Lucian Harşovschi nu face altceva decât să vândă iluzii sucevenilor că vor fi amenajate 4.600 de locuri de parcare. Gabriel Buciac a făcut referire la cartierul Obcini, spunând că aici, dacă ar vrea, Lucian Harşovschi ar găsi 25 de parcele de terenuri care sunt deja amenajate ca parcări şi care nu au fost amenajate de mai bine de 14 ani. El a precizat că după ce a primit proiectul propus de Harşovschi pentru amenajarea de parcări, s-a deplasat personal în cartierul Obcini pentru a vedea cele 84 de parcele propuse a fi inventariate în domeniul public. „După ce am vizualizat toate aceste parcele mi s-a confirmat faptul că acest proiect este făcut neprofesionist”, a arătat Buciac. El a precizat că în urma vizitei pe teren a identificat mai multe probleme în proiect, prima dintre acestea fiind că o treime dintre parcări ar urma să fie amenajate pe spaţiile verzi existente, iar unele vor ocupa trotuarele pentru pietoni. El a adăugat că unele parcări ar urma să fie amenajate lângă actualele spaţii de parcare, iar în alte situaţii parcările sunt deja modernizate, fiind necesară doar delimitarea spaţiilor. „Pe strada Slătioarei se poate observa că parcările ar urma să fie amenajate chiar până în uşa blocurilor, în timp ce pe alte parcele există garaje construite ilegal. Mai mult, şi în Obcini, dar şi în celelalte cartiere, nu au fost incluse toate străzile pentru amenajarea de parcări. Toate aceste aspecte, dar şi altele m-au convins că votul negativ pentru acest proiect a fost unul corect”, a arătat consilierul PSD. El a mai adăugat că dacă în alte oraşe se discută de soluţii precum parcări supraetajate sau de parcări inteligente, în Suceava soluţia propusă de Lucian Harşovschi este „taxarea spaţiilor verzi”. „Noi, cei de la PSD, nu suntem împotriva modernizării Sucevei, a locurilor de parcare, dar aceste lucruri trebuie să fie făcute modern şi progresist”, a încheiat Gabriel Buciac.
Vasile Mocanu a prezentat toate etapele pentru un proiect viabil de amenajare a unor spaţii de parcare
La rândul său, liderul consilierilor locali din Suceava ai PSD, Vasile Mocanu, a subliniat, din nou, că social-democraţii nu se împotrivesc amenajării de locuri de parcare, însă acest proiect trebuie făcut respectând anumite etape. „Întrebarea e următoarea. E cineva sănătos la cap să nu vrea locuri de parcare? Nu cred. Consider că toţi suntem sănătoşi la cap. Dar e o minciună să spui că vei face 4.600 de locuri de parcare. Dacă anul acesta s-au amenajat 170 de locuri, atunci pentru 4.000 câţi ani ne trebuie? Cred că vreo 25”, a spus Mocanu. El a arătat că pentru a realiza un astfel de proiect trebuie parcurse mai multe etape, prima dintre acestea fiind definirea spaţiilor verzi şi întocmirea registrului spaţiilor verzi. „Apoi trebuie făcut un inventar al domeniului public şi privat al municipiului, pe fiecare cartier, dar şi identificarea amplasamentelor şi a tipurilor de parcări care pot fi realizate. Un alt aspect important trebuie să fie asigurarea finanţării investiţiei în parcări şi includerea sumelor în bugetul local, după care trebuie stabilit şi un regulament de organizare, administrare şi funcţionare a parcărilor”, a explicat Vasile Mocanu. El a arătat că după aceste etape ar urma realizarea efectivă a parcărilor, după o prioritizare a lucrărilor pentru a evita blocajele în trafic. Nu în ultimul rând, Mocanu a spus că după finalizarea parcărilor, ar urma repartizarea lor către proprietarii de maşini, după criterii echitabile.