Municipiul Suceava, desemnat în această vară Destinaţie Europeană de Excelenţă, va beneficia de o promovare specială, atât la nivel naţional, cât şi internaţional.
Mai exact, municipiul Suceava urmează să fie inclus în reţeaua Eden de destinaţii europene de excelenţă, va beneficia de promovare la nivelul Comisiei Uniunii Europene, iar la Târgul Naţional de Turism, care va avea loc la Romexpo, în Bucureşti, în perioada 16-19 noiembrie, are deja asigurat un spaţiu de prezentare.
Primarul Ion Lungu a spus că acestea fac parte din beneficiile titulaturii obţinute recent, când au fost desemnate Destinaţiile Europene de Excelenţă ale României, în cadrul concursului EDEN, tema ediţiei din acest an fiind „turismul cultural tangibil”.
„Bucovina este deja un brand turistic, pe care vom merge în continuare, în parteneriat cu Consiliul Judeţean. Avem nevoie să facem un serviciu profesionist de turism, pentru că acum avem doar un compartiment cu doi oameni, în cadrul altei direcţii, de Fonduri Europene. Consider că trebuie să avem o strategie profesionistă, coerentă şi pe termen lung, la nivelul municipiului Suceava, de aceea vom insista pe acest aspect în perioada următoare”, a spus primarul Ion Lungu.
Pentru susţinerea dezvoltării turismului durabil, municipalitatea suceveană are în plan încheierea de parteneriate cu agenţii economici privaţi, pe proiecte care să crească atractivitatea oraşului pentru cei de peste hotare, dar şi din ţară.
Municipiul Suceava a fost desemnat Destinaţie Europeană de Excelenţă în luna iulie, ocupând locul I, urmat de Ţara Chioarului – locul II, Sighetu Marmaţiei – locul III, Colinele Transilvaniei – locul IV, Şcheii Braşovului şi Braşovechi – locul V.