Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan i-a solicitat ministrului Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, să-i spună ce sume s-au cheltuit pe studii de fezabilitate pentru drumuri şi autostrăzi care nu au mai fost urmate şi de lucrări. Într-o întrebare adresată ministrului Transporturilor, Ioan Balan precizează că sumele cheltuite în ultimii 27 de ani de România pentru realizarea de investiţii în domeniul infrastructurii de transporturi ar fi trebuit să asigure, astăzi, existenţa câtorva mii de kilometri de autostrăzi puse în circulaţie, a câtorva mii de kilometri de cale ferată de mare viteză şi a mii de kilometri de drumuri naţionale, în regim expres. „Din păcate, însă, constatăm că în fiecare an, atunci când se realizează rectificarea bugetară, bugetul de investiţii de la Ministerul Transporturilor este primul care se diminuează semnificativ. Și anul acesta, rectificarea bugetară aprobată în şedinţa de Guvern din data de 13 septembrie 2017 a diminuat acest buget cu aproximativ 45%. Și în ciuda acestei situaţii, sume importante de bani se cheltuiesc anual la capitolul investiţi, fie de Ministerul Transporturilor, fie de proaspăt reorganizata Companie Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere”, a precizat Ioan Balan. El a spus că o parte semnificativă a sumelor cheltuite în aceşti ani au fost folosite, „profund inutil”, pentru întocmirea de studii de fezabilitate sau de prefezabilitate, fără ca acestea să fie urmate şi de lucrări efective de construire. Deputatul PNL de Suceava a adăugat că aceste studii, precum şi proiectele tehnice aferente, nu au o valabilitate nedeterminată de timp, ele expirând în termene cuprinse între doi şi cinci ani, după care trebuie revizuite sau chiar refăcute în totalitate.
În această situaţie, considerată de Ioan Balan „greu de tolerat”, acesta i-a solicitat lui Alexandru Răzvan Cuc să-i precizeze numărul şi valoarea studiilor de fezabilitate contractate de Ministerul Transporturilor şi de CNAIR în perioada 1 ianuarie - 15 septembrie 2017, precum şi modalitatea de atribuire a acestora, direct sau prin licitaţie. Deputatul liberal mai vrea să afle de la ministrul Transporturilor şi numărul şi valoarea studiilor de fezabilitate a căror perioadă de valabilitate a expirat sau urmează să expire în anul 2017 sau în 2018, studii care au fost realizate pentru lucrări de infrastructură rutieră sau feroviară care ar fi trebuit să crească viteza de circulaţie între Regiunea de Nord-Est şi Bucureşti.
Nu în ultimul rând, Ioan Balan i-a mai cerut lui Alexandru Răzvan Cuc să-i spună dacă a evaluat riscurile care pot să apară din realizarea unor lucrări de investiţii din fonduri europene nerambursabile, în baza unor studii de fezabilitate expirate sau neconforme, precum în cazul autostrăzii Piteşti – Sibiu, şi dacă acest lucru poate să ducă la refuzul de plată al autorităţilor europene finanţatoare.