Conducerea municipalităţii sucevene are aprobarea Consiliului Local pentru a demara procedurile de scoatere la licitaţie a serviciului de salubrizare menajeră, conform noului contract, care are şi avizul Autorităţii Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice (ANRMAP).
Valoarea contractului de concesionare a acestui serviciu este de 83.829.600 de lei, câştigătorul obligându-se să amenajeze 100 de platforme semiîngropate, 100 de platforme îngropate, 30 de puncte supraterane de colectare selectivă cu patru containere pentru deşeuri reciclabile, dar şi să monteze 1.000 de coşuri stradale şi să amenajeze două locuri de joacă pentru copii, anual.
Fişa de date a licitaţiei, care a primit recent avizul ANRMAP, după aproape şase luni de la depunere, timp în care a fost întoarsă şi modificată de patru ori, inclusiv din cauza cerinţelor impuse de unii aleşi locali, a fost supusă aprobării deliberativului local într-o şedinţă extraordinară, marţi dimineaţă.
Primarul Ion Lungu a explicat că solicitările consilierilor locali din opoziţie, de modificare a contractului de concesiune a salubrizării menajere, au fost luate în considerare, dar au fost şi cauza respingerii repetate a documentaţiei.
Una dintre clauzele respinse, pe care PSD o susţinea în continuare, a fost cea referitoare la obligaţia prestatorului de a face acest serviciu doar cu maşini şi utilaje noi, nu „în stare perfectă de funcţionare”, cum prevede acum contractul.
„Cine stabileşte dacă e aşa, dacă curge sau nu tabla de pe maşină? Vom fi condamnaţi ca încă 12 ani de acum încolo să vedem aceleaşi maşini din care să curgă părţi componente ale gunoiului ridicat”, a spus Vasile Mocanu, liderul consilierilor PSD.
Viceprimarul Lucian Harşovschi a răspuns afirmaţiei acestuia referitor la vechimea utilajelor, explicând că la deservirea punctelor de colectare îngropate nu pot fi folosite decât maşini care au tehnologii noi, care pot urca şi coborî tomberoanele din punctele de colectare subterane.
„Avem deja o jumătate de an pierdută degeaba, am atenţionat de la început că dacă vom pune măsuri discriminatorii ne va fi respinsă fişa de date, aşa cum s-a şi întâmplat. Sper ca acum să se voteze, în forma avizată de ANRMAP, pentru ca sucevenii să aibă 200 de puncte de colectare îngropate, să nu mai vedem tomberoane amplasate în zone improprii, să avem 1.000 de noi coşuri stradale anual şi câte două locuri de joacă de câte 500 de mp, dar să funcţioneze şi colectarea selectivă”, a declarat viceprimarul Sucevei.
Pentru că aleşii locali PSD insistau că trebuie modificate anumite cerinţe din fişa de date a licitaţiei, primarul Ion Lungu a spus clar că dacă se face orice modificare trebuie reluată întreaga operaţiune de avizare, de la capăt, ceea ce înseamnă şi mai mult timp pierdut, pe lângă cei doi ani şi jumătate în care nu s-a putut face nimic, pentru că salubrizarea menajeră a oraşului este asigurată în baza unui contract temporar.
În aceste condiţii, consilierii PSD nu au mai avut nici o obiecţie, dând un vot pozitiv proiectului, care a fost adoptat în unanimitate, cu 22 de voturi „pentru”.
Urmează ca de acum să înceapă pregătirile de licitaţie, care durează aproximativ 50 de zile, conform legislaţiei în vigoare, iar dacă, în cel mai bun caz, deşi greu de crezut la o licitaţie cu o miză de peste 18 milioane de euro, nu vor fi contestaţii, contractul ar putea fi semnat spre finele anului.
Din acel moment, noul prestator de salubrizare menajeră al Sucevei va avea la dispoziţie şase luni de zile pentru a monta primele 50 de buncăre subterane şi 50 semiîngropate, aceasta fiind o condiţie esenţială, care, în caz de neîndeplinire, va duce la rezilierea contractului.