Forfotă, agitaţie, emoţie, râsete, dar şi revederi calde, căutări cu privirea şi poveşti amuzante din vacanţă. Într-un cuvânt, prima zi de şcoală după o vacanţă binemeritată.
În mare, la majoritatea unităţilor de învăţământ, festivităţile de deschidere au urmat acelaşi tipar – intonarea imnului, oficierea unui serviciu religios, prilej excelent de selfie-uri şi chicoteli, discursul conducerii, urmat de alte câteva luări de cuvânt ale invitaţilor.
La câteva unităţi de învăţământ, directorii s-au abătut de la obiceiul potrivit căruia oficialităţi locale susţin alocuţiuni în cadrul acestor festivităţi, chestiune trecută cu vederea atât de elevi, cât şi de cadrele didactice.
De fapt, exceptând câţiva părinţi, unele cadre didactice şi o mână de jurnalişti, „luările de cuvânt” ale celor implicaţi n-au nici un impact, iar retorica „invitaţilor speciali” îi lasă indiferenţi pe elevi. Şi pe părinţi.
Bobocei de clasa pregătitoare şi liceeni, împreună la deschiderea anului şcolar de la Colegiul „Mihai Eminescu”
Forfotă a fost şi la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava, colegiu care şcolarizează de la preşcolari la liceeni, în total peste 1.500 de elevi şi copilaşi de grădiniţă frecventând unitatea. Instituţia a dat startul începutului de an şcolar la ora 9.00, când în curte s-au adunat copii, profesori şi părinţi.
Festivitatea s-a desfăşurat într-un climat dominat de bună dispoziţie, cu profesori binevoitori şi elevi lipsiţi de griji, însă conştienţi de responsabilităţile unui nou început şi de obligaţia de a onora şi în acest an cartea de vizită a instituţiei.
Directorul Colegiului „Mihai Eminescu”, prof. Renato Tronciu, le-a transmis celor prezenţi mesajul ministrului Educaţiei, Liviu Marian Pop, oficialul de la Bucureşti reiterând faptul că „educaţia a fost şi va rămâne un domeniu de interes major, mereu pe agenda publică” şi că îşi doreşte o educaţie „de calitate, captivantă şi coerentă pentru copiii României”.
Tronciu a mai trecut în revistă o serie dintre reuşitele elevilor din anul şcolar trecut, amintind de „zecile de premii la concursuri naţionale şi judeţene, la olimpiadele şcolare şi un bilanţ care certifică munca elevilor şi dascălilor”.
Acesta a mai menţionat că unitatea a continuat tradiţia colaborărilor prin derularea de parteneriate cu şcoli din Germania, Italia, Spania, Polonia, Olanda, colegiului fiindu-i reconfirmat titlul de şcoală europeană.