Evaluarea eficienței Biroului Pacientului în Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) a Spitalului Județean ”Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava, după prima săptămână de funcționare, este încurajatoare pentru personalul medical și pacienți.
Șeful UPU Suceava, dr. Liviu Cîrlan, a declarat, ieri, că utilitatea BP este vizibilă mai ales în cazul pacienților în stare critică sau cu multiple afecțiuni, care necesită mai multe analize, investigații și consult multidisciplinar și petrec, astfel, mai mult timp în UPU. ”Acum cineva din spital este permanent în legătură cu aparținătorii și cu pacientul. Dă relații despre timpii petrecuți în UPU și motivele așteptării, de la prezentare până la internare sau plecare la domiciliu”, a declarat dr. Cîrlan.
Individualizată prin banderolă roșie inscripționată ”Biroul Pacientului”, asistenta medicală de serviciu la acest punct de lucru primește 40-50 de solicitări de informații/tură și parcurge în acest interval de timp aproximativ 7,5 km pentru a asigura permanent legătura cu pacienţii şi aparţinătorii, dar şi cu personalul din UPU. Distanța parcursă în spital în timpul programului de lucru de asistenta de la BP, respectiv numărul de pași și echivalența în kilometri, este monitorizată de conducerea UPU printr-o aplicație de tip pedometer.
Activitatea din UPU este monitorizată cu strictețe
Asistenta medicală de serviciu ieri dimineață, Veronica Gagiu, a declarat că în primele două ore de muncă, de la 8.00 la 10.00, a parcurs 1,5 km, respectiv 2.200 de pași. Media pe o tură de lucru este de 7,5 km, corespunzători la 11.016 de pași. ”Cele mai multe solicitări sunt din partea aparținătorilor. Vor să știe la ce investigații este pacientul, cum se simte, unii vor să discute cu medicul sau să vadă pacientul. De obicei, aparținătorii sunt neliniștiți, dar dacă sunt informați în legătură cu ceea ce îi preocupă, sunt foarte civilizați. În trei ture, cât am lucrat până acum, nu am avut nici un reproș, doar mulțumiri”, a afirmat asistenta Gagiu.
La rândul său, asistenta-șefă din UPU, Mihaela Hreceniuc, a arătat că singurul incident înregistrat de când s-a înființat BP a fost generat de un pacient cu afecțiuni psihice, care a înjurat personalul medical.
Odată cu deschiderea BP, o serie de indicatori de performanță ai spitalului sunt monitorizați cu mai multă acuratețe, prin înregistrarea unor elemente precum ora prezentării pacientului la UPU, ora triajului, ora primului consult efectuat de medicul specialist, ora recoltării analizelor, a efectuării investigațiilor paraclinice, ora prezentării medicului de gardă, a solicitării consultului interdisciplinar și ora prezentării medicilor solicitați. Din datele analizate după prima săptămână de activitate, reiese că timpul petrecut în UPU este mai mare în cazul consulturilor interdisciplinare, când medicul solicitat este în sala de operație sau când trebuie să vină de acasă, în cazul specializărilor cu gardă la domiciliu sau al celor în care există un singur medic.