Transportatorii suceveni sunt pregătiţi să declanşeze ample mijloace de protest în situaţia în care Guvernul nu le va aproba returnarea unei cote din acciza pe carburanţi. Prim-vicepreşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), departamentul mărfuri, suceveanul Alin Creţu, a declarat că această structură a transmis Guvernului României o solicitare privind constituirea unui grup de lucru pentru elaborarea unui act normativ în vederea rambursării unei cote din acciza încasată din carburanţi către transporturile comerciale. Alin Creţu a precizat că FORT consideră că doar o astfel de măsură poate redresa încasările la bugetul de stat, menţinând totodată competitivitatea sectorului de transporturi româneşti, care se află pe locul şase în topul contribuitorilor, în raport cu ceilalţi transportatori europeni.
„În cazul în care şi această solicitare va fi tratată cu aceeaşi lipsă de interes, ne vom afla în situaţia în care, la solicitarea transportatorilor, să organizăm ample manifestaţii de protest”, a spus prim-vicepreşedintele FORT.
El a subliniat că transportatorii rutieri din România sunt din nou puşi într-o situaţie dificilă odată cu adoptarea modificărilor privind acciza la carburant, în principal din cauza faptului că nu pot transfera în tarifele prestate pe kilometru influenţa în costul operaţional.
„Ne vom afla astfel în aceeaşi situaţie din perioada 2015-2017, respectiv cea în care transporturile rutiere internaţionale îşi vor reloca alimentările în afara României, unde recuperează şi TVA, şi o parte din acciză”, a spus Alin Creţu. El a precizat că transportatorii din România i-au solicitat premierului României, Mihai Tudose, să aprobe constituirea unui grup de lucru format din specialişti ai Ministerului de Finanţe şi reprezentanţi ai patronatelor din transporturi, care să elaboreze un proiect de act normativ pentru rambursarea unei cote din acciza pe motorină către companiile de transport mărfuri şi pasageri ce alimentează pe teritoriul României, după modelul practicat în Belgia, Franţa, Ungaria, Slovenia şi Spania.
Alin Creţu a mai declarat că prin adoptarea unei astfel de măsuri, bugetul urmează să beneficieze de încasări mai mari, transportatorii români vor continua să fie competitivi şi să alimenteze pe teritoriul României, concurenţa loială va creşte, iar evaziunea fiscală şi comerţul ilicit cu motorină se vor diminua.a