Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 3 aug 2017 - Anul XXII, nr. 174 (6590)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   3 imagini |   ø fişiere video

Suprasolicitare

Cu şapte angajaţi în minus, Serviciul Paşapoarte face cu greu faţă avalanşei de solicitanţi

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Suceava se confruntă cu o acută lipsă de personal, ceea ce face dificilă menţinerea fluenţei în această perioadă, când numărul de solicitări a crescut foarte mult. Ieri, cei 18 angajaţi au avut în lucru solicitările corespunzătoare a 220 de bilete cu numere de ordine şi a 100 de programări online. Prefectul de Suceava, Mirela Adomnicăi, a declarat, ieri, că de fapt numărul de persoane pentru care se eliberează paşapoarte este cel puţin dublu faţă de programări deoarece cu un bon de ordine vine un adult împreună cu cel puţin un copil, dar de regulă cu 3-4 copii. Potrivit prefectului, programările online au ajuns, ieri, până în data de 29 august, iar bonurile cu numere de ordine se eliberează pentru ziua în curs, maximum până a doua zi. ”Vrem ca cel mai târziu până a doua zi cetăţeanul să aibă rezolvată această problemă”, a spus Adomnicăi. Pentru comparaţie, serviciul similar de la Botoşani are date bonuri de ordine până în data de 24 august.

ServiciulPublic Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Suceava are în schemă 25 de posturi, dar 4 sunt blocate temporar pentru că angajaţii respectivi sunt în concediu pentru creşterea copilului sau în concediu medical, iar alte două posturi sunt vacante şi urmează să fie ocupate prin concurs. În această perioadă, angajaţii trebuie, de asemenea, să participe şi la diverse evaluări organizate în centre de profil, ceea ce face ca numărul salariaţilor disponibili să se reducă şi mai mult. În acelaşi timp, dat fiind specificul muncii, cu acces la datele personale ale solicitanţilor şi necesitatea anumitor certificări, nu pot fi detaşaţi la Paşapoarte angajaţi din alte servicii din structura Ministerului de Interne.

 

Cetăţenii din judeţul Suceava au prioritate la eliberarea paşapoartelor, în luna august

”Lucrăm permanent cu toate cele patru staţii care prelucrează fotografiile pentru paşapoarte şi încercăm să menţinem acelaşi ritm ca în luna precedentă”, a spus prefectul Adomnicăi. Totuşi, din cauza suprasolicitării sistemului informatic la nivel naţional, aplicaţia utilizată în acest serviciu se blochează din ce în ce mai des, de circa o săptămână, iar repunerea în funcţiune durează aproximativ două ore, problemele tehnice fiind un factor de stres suplimentar atât pentru angajaţi, cât şi pentru solicitanţi.

Pentru a putea rezolva cât mai multe cereri, Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Suceava şi forul tutelar, Prefectura Suceava, au stabilit că în luna august au prioritate cetăţenii din judeţul Suceava, cererile celor din Republica Moldova, Ucraina sau din judeţele învecinate trecând pe locul doi. De asemenea, programul de lucru a fost extins pentru ziua de miercuri până la ora 18.30.

Dacă în luna iulie solicitările de eliberare de paşaport au venit majoritar de la suceveni care lucrează în ţările nordice, în Marea Britanie şi Belgia, în august cele mai multe cereri sunt de la suceveni care lucrează în Italia şi Spania.

Pentru fluidizarea traficului şi menţinerea ordinii în zona sediului Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Suceava, prefectul Mirela Adomnicăi a cerut sprijinul jandarmilor şi al Poliţiei Locale. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Cu şapte angajaţi în minus, Serviciul Paşapoarte face cu greu faţă avalanşei de solicitanţi.
 Vizualizări articol: 3006 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cu şapte angajaţi în minus, Serviciul Paşapoarte face cu greu faţă avalanşei de solicitanţi0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei