Jumbo, cel mai mare retailer de jucării de pe piaţa românească, intenţionează să deschidă curând un hipermarket de jucării şi decoraţiuni, în locul fostului Real din Suceava. Lucrările de amenajare interioară a noului hipermarket sunt în plină desfăşurare, iar pe lângă angajările făcute deja, alte posturi sunt în continuare disponibile la Suceava, conform anunţurilor făcute de companie pe reţelele de căutare a unui loc de muncă.
Recent, grecii de la Jumbo au inaugurat cel de-al optulea lor magazin în România, de aproximativ 16.000 de mp, la Constanţa, pe locul fostului hipermarket Real din oraş.
În aceeaşi situaţie se află şi fostul hipermarket Real Suceava, unul dintre cele patru magazine care nu au fost preluate de Auchan.
Până la jumătatea anului viitor, compania vrea să deschidă alte trei magazine în România, cel din judeţul Suceava – comuna Şcheia, numărându-se printre acestea.
Conform intenţiilor exprimate anterior de oficialii companiei, Jumbo Suceava va fi inaugurat în toamna acestui an. Grecii de la Jumbo vor să ajungă la 25 de magazine în România după ce vânzările companiei au ajuns la 270 de milioane de lei în 2016, la patru ani de la intrarea pe piaţa locală.
La începutul acestui an, cele patru hipermarketuri Real care mai făceau parte din grupul Metro au fost vândute, cel din Constanţa şi cel din Suceava fiind preluate de Jumbo, care dorea să îşi extindă reţeaua în Moldova şi Dobrogea.
Jumbo a intrat pe piaţa românească în 2013, fiind prezent în oraşe precum Bucureşti, Timişoara, Arad, Ploieşti sau Piteşti.
Pe lângă jucării, care reprezintă cea mai mare parte a afacerilor, magazinele Jumbo oferă produse pentru îngrijirea copiilor, rechizite, produse de sezon, decoraţiuni şi produse pentru locuinţă.
Compania grecească şi-a majorat cu 36% vânzările din România în anul fiscal încheiat la 30 iunie, perioadă în care a inaugurat un nou magazin, la Constanţa.
La nivel internaţional, conform Profit.ro, Jumbo operează în prezent o reţea de 73 de magazine, din care 51 în Grecia, 5 în Cipru, 9 în Bulgaria şi 8 în România. Grupul elen a raportat vânzări de 681,43 milioane de euro în perioada iulie 2016 - iunie 2017, în creştere cu 6,88%, de la 637,56 milioane de euro cu un an în urmă.