Elevii de clasa a V-a vor face mişcare după manual.
Ministrul Educaţiei, Liviu Marian Pop, a anunţat că deja au fost aprobate manualele pentru disciplina educaţie fizică şi sport, urmând ca din toamnă şcolarii să mai adauge încă o carte la stiva de manuale şi caiete alternative pe care le cară zilnic la şcoală.
Unul dintre manualele aprobate, cel de la Editura Didactică şi Pedagogică, are şase capitole şi deja poate fi răsfoit online.
În cadrul primului capitol, printre lecţiile care vor fi predate le menţionăm pe cele despre alinieri în linie şi coloană, întoarceri de pe loc, pornire şi oprire din mers.
Al doilea capitol este Dezvoltare fizică armonioasă, fiind descrise complexe de exerciţii. Al treilea capitol al manualului se numeşte Capacitatea motrică, elevii urmând să studieze despre mers, alergare, escaladare, tracţiune, forţă, rezistenţă şi altele.
Discipline sportive (atletism, fotbal, oină, volei, baschet, rugby, gimnastică) este al patrulea capitol, iar capitolul V este Igiena şi protecţie individuală, acesta făcând referire la pregătirea organismului pentru efort, refacere, reguli de igienă etc. Ultimul capitol se numeşte Comportamente şi atitudini, elevilor explicându-li-se cum să se comporte într-o echipa, într-o competiţie, cum să facă faţă stărilor emoţionale etc.
Manualul poate fi accesat la http://edituradp.ro/site_img/downloads/2017/07/educatie-fizica-5-edp.pdf.
Prof. Gheorghe Coman: „Dacă elevul va trebui să se pregătească teoretic, va fi nenorocire”
Oficialul de la şefia Ministerului Educaţiei a făcut controversatul anunţ joi seară, la scurt timp vestea despre apariţia manualelor de sport stârnind sute de comentarii, majoritatea dezaprobatoare.
Părinţii cer soluţii pentru ca cei mici să nu fie nevoiţi să care ghizdane care cântăresc exagerat, vor condiţii decente în şcoli, modernizarea terenurilor de sport, combaterea obezităţii şi efectuarea acestor ore în aer liber, nu în faţa unor manuale.
„Absurdul nu cunoaşte limite!”, este comentariul unui cititor, acesta adăugând că „elevul e şi aşa sufocat cu informaţie, de ce ţineţi neapărat să-l mai încărcaţi cu încă o hârţoagă inutilă?”. Alţii au făcut haz de necaz şi au cerut manual şi pentru orele de dirigenţie, iar pentru orele de sport au cerut şi o culegere.
Gheorghe Coman din Fălticeni, profesor de sport cu o experienţă de 40 de ani, fost inspector şcolar de specialitate, a arătat că intenţia de a se realiza un manual de educaţie fizică şi sport a existat şi în trecut.
„O oră sau două de sport/săptămână este insuficient pentru a dezvolta fizic armonios elevii. Probabil manualul s-a făcut în ideea că profesorul va transmite elevilor nişte informaţii, pentru ca aceştia să exerseze acasă şi cu ajutorul manualului. Să-şi completeze cunoştinţele pentru a lucra individual. Altfel, dacă se va da evaluare de la pagina x la pagina y, dacă elevul trebuie să se pregătească teoretic, va fi nenorocire”, a mai completat prof. Gheorghe Coman.
Acesta a povestit că de-a lungul carierei sale a reuşit să-şi motiveze elevii pentru a face mişcare, însă în ultimii ani tinerii sunt tot mai greu de adus în sălile de sport.
„Trebuie avut grijă ca manualul să nu stârnească efectul advers decât cel scontat. În loc să apropie elevii de mişcare, faptul că vor avea de cărat încă o carte sau de învăţat noţiuni teoretice să îi depărteze de această disciplină”, a punctat dascălul.