Directorii de şcoli din judeţ sunt în plină evaluare, proces care se va finaliza cu câte un calificativ dat de Inspectoratul Şcolar Suceava, care să reflecte activitatea acestora din anul şcolar 2016-2017.
Managerilor unităţilor le va fi apreciată activitatea din mai multe domenii, printre care gestionarea resurselor financiare şi materiale, proiectarea curricumului, relaţiile dezvoltate în comunitate, managementul resurselor umane. În funcţie de punctajul obţinut vor fi notaţi cu "foarte bine", "bine", "satisfăcător" sau "nesatisfăcător".
Managerii pot pierde fotoliile de conducere dacă sunt notaţi cu „nesatisfăcător”, care se acordă celor care cumulează sub 60 de puncte.
Directorii adjuncţi trebuie să urmeze aceiaşi paşi.
Directorii îşi dau note
Într-o primă fază a evaluării, până pe data de 18 august, managerii trebuie să întocmească un raport de autoevaluare şi să-şi acorde singuri calificative în funcţie de modul în care au administrat şcoala în acest an şcolar.
Fiecare trebuie să facă o analiză asupra activităţii desfăşurate în şcoală, documentele fiind înaintate către Inspectoratul Şcolar Suceava.
Fişa de autoevaluare cuprinde patru domenii principale de evaluare (Curriculum, Resurse umane, Resurse financiare şi materiale, Dezvoltare şi relaţii comunitare), pentru fiecare avându-se în vedere organizarea, proiectarea, controlul, implicarea, formarea/dezvoltarea şi rezolvarea conflictelor.
Potrivit inspectorului adjunct Cristian Cuciurean, „a doua etapă începe pe 21 august, echipe de patru inspectori din cadrul IŞJ Suceava urmând să facă evaluarea. Aceştia vor merge în teren, în fiecare comunitate unde sunt şcoli pentru a fi consultate toate persoanele cu care directorul/directorul adjunct a intrat în contact: colegi, Consiliul Profesoral, autorităţi locale, părinţi şi apoi se elaborează un raport de etapă”.
Ultima etapă este evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de directorii şi directorii adjuncţi din unităţile de învăţământ realizată de comisia de evaluare pe baza fişelor de evaluare, a rapoartelor argumentative şi a rapoartelor de etapă. Comisia de evaluare stabileşte punctajele şi calificativele aferente şi face un raport pentru fiecare manager.
"Foarte bine" aproape pe linie în 2016
La evaluarea din 2016, cu excepţia a trei directori, aproape toţi cei 300 de manageri şcolari (inclusiv adjuncţi) au primit calificativul maxim, „foarte bine”.
Nu au luat premiul I cu coroniţă, ci doar calificativul „bine”, directorii şcolilor gimnaziale din Salcea, Ulma şi directorul Liceului Tehnologic „Vasile Cocea” Moldoviţa. Reprezentanţii IŞJ Suceava au motivat depunctarea acestora din cauza unor „disfuncţii sesizate în desfăşurarea şi organizarea examenelor naţionale, în elaborarea şi structurarea documentelor manageriale şi în administrarea şcolilor”.