Zborul de ieri al companiei Wizz Air de la Suceava la Bologna a fost anulat după ce o pasăre a intrat în motorul avionului, aproximativ 150 de pasageri fiind nemulţumiţi de faptul că nu li s-a oferit o alternativă pentru a ajunge la destinaţie. Incidentul a avut loc în timpul zborului de la Bologna la Suceava, pilotul reuşind însă să aducă în siguranţă aeronava la sol după ce pasărea a lovit una dintre elice. După aterizare, comandantul aeronavei a luat decizia de a nu mai reporni avionul până la intervenţia unei echipe tehnice. În aceste condiţii compania Wizz Air a luat decizia anulării zborului retur, de la Suceava la Bologna, care ar fi trebuit să decoleze la ora 12:45, ceea ce i-a enervat pe cei peste 150 de pasageri care şi-au cumpărat bilete pentru această cursă.
În cursul zilei de ieri, reprezentanţii companiei Wizz Air au transmis, în mod oficial, că zborul de la Suceava la Bologna a fost anulat din cauza unei inspecţii tehnice neprogramate, confirmând că o pasăre a lovit aeronava. „Zborurile Wizz Air W6 3613 de la Suceava la Bologna şi W6 3762 de la Bologna la Craiova programate pentru ziua de 25 iulie au fost anulate din cauza unei inspecţii tehnice neprogramate a aeronavei, determinată de impactul aparatului de zbor cu o pasăre. Toţi pasagerii au fost contactaţi şi li s-a oferit varianta rambursării complete sau posibilitatea reprogramării gratuite pe zboruri Wizz alternative, vouchere pentru alimente şi cazare, în conformitate cu reglementările UE în vigoare şi politica Wizz Air. Wizz Air îşi cere scuze tuturor pasagerilor ale căror planuri de călătorie au fost afectate de această situaţie, dar siguranţa lor, a echipajului şi a aeronavelor este prioritatea companiei”, au precizat reprezentanţii companiei Wizz Air. După câteva ore de la producerea incidentului, pe Aeroportul Suceava a sosit o echipă tehnică pentru a evalua efectele impactului aeronavei cu pasărea.
Pasagerii reclamă că au fost lăsaţi câteva ore până să li se spună că zborul a fost anulat
Pe de altă parte trebuie spus că soluţiile propuse de compania Wizz Air pasagerilor care trebuiau să ajungă de la Suceava la Bologna i-a nemulţumit pe aceştia, oamenii precizând că în realitate au fost lăsaţi să aştepte câteva ore bune, iar la final nu li s-a oferit nici o alternativă pentru a ajunge la destinaţie. Mai mult, unii dintre pasageri au spus că dacă voiau să plece în aceeaşi zi către Bologna, de pe un alt aeroport, ar fi trebuit să-şi plătească singuri transportul.
O femeie care a stat mai bine de patru ore în aeroport ne-a declarat că iniţial compania a transmis că zborul va avea o întârziere de o oră, după care pasagerii au fost anunţaţi că zborul este anulat, fără a li se oferii alte soluţii. „Prima dată au spus că pleacă cu o întârziere de o oră, dar ne-au lăsat ca pe nişte proşti, şi după aia au spus că se anulează zborul. Nimeni nu a venit să ne spună ceva. A fost un haos total. Sunt oameni care mâine dimineaţă trebuiau să fie la muncă în Italia, dar se pare că nu interesează pe nimeni absolut nimic. Nu ni s-a dat nici o alternativă. De la Iaşi sau de la Bucureşti erau aproape pline zborurile, fiind libere doar câteva locuri, dar nici aşa nu se putea rezolva”, a spus femeia.
O altă pasageră afirmă că după două ore, timp în care nu li s-a spus nimic clar, reprezentanţii companiei nu au reuşit să pună la dispoziţia pasagerilor mijloace alternative pentru a ajunge la destinaţie. „Aici sunt peste 160 de persoane, iar mulţi sunt copii mici. După două ore de stat ni s-a spus că se anulează plecarea. Dacă erau organizaţi, în momentul în care a aterizat aeronava ştiau motivul defecţiunii, iar Wizz Air putea în două ore, cât am stat noi aici, să aducă alt avion de la Bologna”, consideră femeia.
În cele din urmă, cei mai mulţi dintre pasagerii care trebuiau să plece ieri de la Suceava la Bologna şi-au reprogramat plecarea, tot de pe Aeroportul Suceava, pentru ziua de joi.