Effie Awards 2017 a adus două trofee Gold campaniei AQUA Scanner, dezvoltată de Cohn&Jansen JWT pentru AQUA Carpatica, la categoriile Non-Alcoholic Beverages și Brand Experience. Campania AQUA Scanner s-a aflat și printre finalistele pentru Grand Effie. Effie Awards este un eveniment de marcă în industria de marketing și comunicare.
Directorul de marketing al Aqua Carpatica, Valentina Vesler, a precizat că încă de la început, AQUA Carpatica, apa cu cel mai mic conţinut de nitraţi din România, a luptat pentru educarea și informarea consumatorilor despre beneficiile și importanţa apei minerale naturale. În acest sens, „Testul Purităţii", o mică bucată de hârtie, le-a dat românilor puterea de a testa apa pe care o beau, fiind verificate peste 1600 de ape de la robinet, 127 de râuri și 687 de fântâni.
„Chiar și astăzi, există ape îmbuteliate care conţin peste limita maximă de nitraţi recomandată pentru bebeluși și sugari. Deși legea în Uniunea Europeană permite o limită maximă de nitraţi de 50mg/L, medicii din întreaga lume găsesc această cifră mult prea permisivă. Ei consideră valoarea mult prea ridicată, fiind un risc în special pentru sugari și copii mici. Recomandarea lor este de maximum 10 mg nitraţi la un litru de apă”, a spus Valentina Vesler. Ea a adăugat că în condiţiile în care legea nu obligă brandurile să treacă concentraţia de nitraţi pe etichetă, părinţii nu au de unde să știe ce cumpără și nici nu își pun problema că o apă îmbuteliată ar putea să fie altfel decât potrivită.
În aceste condiţii, în anul 2012, Aqua Carpatica și-a propus să schimbe legea apei, pentru a impune introducereaconţinutului de nitraţi pe etichetele tuturor apelor din România, însă în ciuda susţinerii publicului, autorităţile nu au dat curs iniţiativei.
CampaniaAqua Scanner are scopul de a pune din nou în mâna consumatorilor puterea de afla adevărul despre apele din România
Făcând referire la CampaniaAqua Scanner, Valentina Vesler a precizat că aceasta a fost propusă de Cohn&Jansen JWT, iar scopul ei este de a continua lupta pentru puritate și de a pune din nou în mâna consumatorilor puterea de afla adevărul despre apele din România.
Astfel, consumatorilor li s-a oferit un instrument simplu de verificare a purităţii apei, AQUA Scanner,o aplicaţie care prezintă informaţii detaliate despre orice apă de pe raft, indiferent de cele trecute pe etichetă. Scanând eticheta, consumatorii primesc toată informaţia necesară pentru a lua o decizie informată: concentraţia de nitraţi, dar și alţi factori – PH-ul apei, concentraţia de sodiu sau a altor minerale. Analiza tuturor apelor de pe piaţă de la acel moment a fost efectuată de către un laborator certificat. În plus, aplicaţia face compararea apelor foarte ușoară.
AQUA Scanner a avut peste 150.000 de download-uri, cu peste 4.500 de sesiuni pe zi în timpul campaniei.
Mai mult decât atât, Asociaţia Apelor Minerale a pornit la scurt timp după lansarea campaniei AQUA Scanner o campanie de educare despre puritatea apelor îmbuteliate, ceea ce a generat o expunere și mai mare a subiectului.
Valentina Vesler a mai declarat că în ceea ce privește întărirea poziţiei în top trei categorie, Aqua Carpatica a reușit să-și depășească ambii competitori, Borsec – un brand cu o tradiţie de peste 200 de ani; și Dorna Izvorul Alb, un brand foarte activ pe target-ul de părinţi, ca și Aqua. În 2016 AQUA Carpatica a ajuns liderul pieţei de apă plată îmbuteliată, cu creșteri semnificative în vânzări.