Festivalul de Artă Medievală „Ştefan cel Mare” din Suceava, care va avea loc în Cetatea de Scaun în perioada 17-20 august, va deveni unul internaţional începând cu ediţia de anul acesta. Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat ieri că instituţia pe care o conduce va aloca fondurile necesare pentru ca Muzeul Bucovinei să asigure participarea la festivalul medieval a unor trupe din străinătate. Gheorghe Flutur a precizat că în momentul de faţă au început procedurile în vederea aducerii la Suceava a unor trupe din Italia, Ungaria, Serbia şi Ucraina.
„Vrem să dăm acestui festival o dimensiune internaţională. Cu siguranţă va fi cea mai consistentă ediţie a Festivalului Medieval, cu peste 500 de participanţi din ţară şi străinătate”, a spus Flutur. El a adăugat că tot anul acesta sucevenii şi turiştii care vor participa la festivalul medieval vor avea posibilitatea să vadă mai multe spectacole inedite, respectiv reconstituirea încoronării domnitorilor Moldovei, a învestirii sfatului domnesc, dar şi întoarcerea glorioasă de la război a domnitorului Ştefan cel Mare. „Îi vom da o importanţă foarte mare acestui festival medieval şi sunt convins că va fi cel mai mare eveniment de acest fel din România”, a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Suceava. El a estimat că la ediţia de anul acesta a Festivalului de Artă Medievală „Ştefan cel Mare” ar putea să participe 15.000-16.000 de turişti.
Pe de altă parte, Gheorghe Flutur a amintit că festivalul medieval este inclus în programul Lunii Diasporei, care va începe pe 1 august, cu o întâlnire la Palatul Administrativ cu suceveni plecaţi la muncă în străinătate şi se va încheia pe 2 septembrie, cu spectacolul aviatic de pe Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava. Flutur a precizat că la întâlnirea de pe 1 august de la Palatul Administrativ şi-au anunţat deja participarea suceveni plecaţi în Canada, Marea Britanie, Belgia sau Italia, dar şi şeful Camerei de Comerţ Româno-Italiană şi conducerea Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Est.
La Cacica va avea loc Sărbătoarea Diasporei
Făcând referire la programul Lunii Diasporei, preşedintele CJ Suceava a amintit că în perioada 4-6 august, la Muzeul Satului Bucovinean va fi organizat Târgul Meşterilor Populari. În cursul zilei de 5 august, de la ora 11:00, va fi organizată o vizită a târgului împreună cu delegaţii din Germania, Franţa şi Ucraina, în timp ce pe 6 august, de la 17:00 şi până la 20:00, va avea loc primirea reprezentanţilor Diasporei, urmată de dezbateri şi concerte. Tot pe 6 august, sucevenii întorşi acasă din străinătate sunt invitaţi să participe la un pelerinaj către Mănăstirea Suceviţa.
Apoi, pe 10 august, la Biblioteca Bucovinei „I.G. Sbiera” va avea loc, de la ora 12:00, a doua ediţie a dezbaterii „Copiii românilor din Diaspora”, care va fi organizată împreună cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului şi Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională.
A doua zi, pe 11 august, la cinematograful Modern din Suceava vor fi organizate, de la ora 11:00, mai multe activităţi susţinute de copii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate.
În Luna Diasporei mai sunt incluse evenimente precum Festivalul Naţional al Păstrăvului de la Ciocăneşti (13-15 august), deschiderea expoziţiei „Ştefan cel Mare. Din istorie în veşnicie” (14 august), proiectul Pelerin în Bucovina (13-15 august), Festivalul Bucovina Rock Castle (24-26 august), Sărbătoarea Muntelui de pe Rarău (27 august) şi Suceava Air Show (2 septembrie).
De asemenea, pe 15 august, la Cacica va fi organizată Sărbătoarea Diasporei, în cadrul căreia va avea loc un spectacol oferit de Ansamblul Artistic „Ciprian Porumbescu”.