Aleşii locali suceveni, convocaţi ieri într-o şedinţă extraordinară, au aprobat o serie de proiecte strategice absolut necesare pentru atragerea de finanţări europene în anii următori.
Mai exact, Consiliul Local Suceava a aprobat, cu 21 de voturi „pentru” şi o abţinere, Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU) şi Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD).
Primarul Ion Lungu a precizat că în urma aprobării în Consiliul Local a celor două documente strategice, în cursul zilei de azi atât Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU), cât şi Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) vor fi depuse la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Est, unde se va face o selecţie a proiectelor.
„Aprobarea documentelor strategice este absolut necesară pentru a putea promova proiectele din exerciţiul financiar 2014-2020, care se adresează numai municipiilor reşedinţă de judeţ”, a explicat Lungu, în calitate de iniţiator al proiectului.
Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU) stă la baza definirii acţiunilor şi proiectelor ce vor fi elaborate în vederea implementării la nivelul municipiului Suceava, până în 2023, cu finanţare nerambursabilă în mod principal, în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020.
Priorităţile de dezvoltare includ: dezvoltare urbană durabilă integrată; dezvoltarea reţelei de transport la nivel local şi regional; îmbunătăţirea competitivităţii IMM-urilor şi promovarea ocupării forţei de muncă; dezvoltarea turismului la nivel regional; eficienţă energetică şi utilizarea resurselor regenerabile; îmbunătăţirea performanţei sistemului de educaţie, formare şi promovarea incluziunii sociale; îmbunătăţirea capacităţii administrative; dezvoltarea economică; reabilitarea/modernizarea infrastructurii; protecţia mediului şi îmbunătăţirea calităţii vieţii.
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) vizează obiective precum fluidizarea traficului rutier şi identificarea unor soluţii alternative; reducerea valorilor de trafic rutier urban; reducerea poluării din cauza traficului urban; facilitarea accesului pe piaţa muncii; la serviciile de sănătate şi educaţie; dezvoltarea unor moduri alternative de transport, inclusiv combustibili alternativi; reducerea costurilor de operare a companiei de transport; promovarea exemplelor de bună practică (transport ecologic, alternativ şi modern) la nivel local; îmbunătăţirea calităţii vieţii la nivel local; dezvoltare economică durabilă.