Accidentul rutier înregistrat joi dimineaţă pe DN 17, la intrarea în Bucşoaia dinspre Gura Humorului, când un autoturism VW Golf a fost lovit extrem de violent de o maşină de teren, rezultând un mort şi doi răniţi grav, a fost înregistrat clar de o cameră video, imaginile arătând că şoferul VW-ului a făcut o manevră absolut inexplicabilă.
Vasile Pîţu, în vârstă de 51 de ani, conducea autoturismul VW Golf dinspre Gura Humorului spre Frasin. În maşină cu el mai erau încă trei bărbaţi. Toţi patru erau muncitori în amenajări interioare, iar la ora tragediei, în jur de 8.00, mergeau la muncă. Înainte de a intra în Bucşoaia, şoferul a realizat că a trecut de drumul secundar pe care trebuia să intre şi a oprit. Intenţia sa a fost de a întoarce maşina din drum. Ce a urmat este greu de explicat. După cum se vede clar pe imaginile pe care le puteţi urmări pe site-ul cotidianului nostru, şoferul VW-ului virează puternic stânga pentru a întoarce. El intră însă pe contrasens, deşi dinspre Frasin venea maşina de teren condusă de un bărbat din Broşteni. Autoturismul VW a fost lovit violent în partea lateral dreapta. Impactul din lateral, cu o maşină mult mai grea, a fost resimţit extrem de puternic, mai ales de cei doi bărbaţi de pe bancheta din spate. Iacob Pîţu, în vârstă de 51 de ani, care era pasager în partea dreaptă-spate, a murit la puţin timp după ce a fost extras din maşină de pompierii militari. Celălalt pasager din spate, Valeriu Hamburdă, în vârstă de 43 de ani, din Broscăuţi-Botoşani, a suferit multiple leziuni grave, cea mai problematică fiind o ruptură de ficat, pentru care medicii de la Spitalul Judeţean Suceava l-au operat de urgenţă. Leziuni grave are şi bărbatul care a fost la volanul autoturismului. Acesta a fost diagnosticat cu un sever traumatism cranian, cu pierdere de cunoştinţă.
Uşor a scăpat doar unul dintre cei patru, un tânăr de 20 de ani, care era pasager pe locul din dreapta faţă.
Putea evita şoferul maşinii de teren tragedia?
Chiar dacă în mod evident cauza principală a accidentului este neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers a conducătorului autoturismului VW, în urma unei expertize de specialitate urmează a se stabili viteza cu care rula autoturismul de teren. Chiar dacă şoferului maşinii Mitsubishi L 200 abia trecuse de câteva zeci de metri de indicatorul de ieşire din localitate, acesta se afla în afara localităţii, astfel că viteza care va reieşi la expertiză va fi calculată cel mai probabil în raport cu limita din afara localităţii. E drept că şoferul maşinii de teren ar fi putut evita tragedia dacă ar fi avut o conduită preventivă, însă totuşi pentru acesta era greu de intuit că şoferul de pe contrasens va face manevra de întoarcere în faţa sa.
Cei doi şoferi implicaţi în accident au fost verificaţi cu aparatul etilotest, rezultând că nu au consumat alcool.
Poliţiştii de la Biroul Rutier Gura Humorului au deschis dosar penal pentru infracţiunile de ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă şi continuă cercetările.