Produsele dezinfectante din cabinetele medicale, spitale, farmacii şi de la alţi utilizatori şi distribuitori vor fi verificate, pe parcursul acestei luni, de inspectorii Direcţiei de Sănătate Publică, la solicitarea Ministerului Sănătăţii. Directorul adjunct al DSP Suceava, dr. Cătălina Zorescu, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, că este o acţiune amplă, care vizează verificarea producătorilor, a distribuitorilor şi a utilizatorilor finali ai produselor biocide privind modul de conformare la legislaţia actuală.
Inspecţia începe de la verificarea etichetării corecte a produselor dezinfectante, până la respectarea utilizării în termen de valabilitate şi conform instrucţiunilor în ceea ce priveşte diluţia şi modalitatea de aplicare.
“Se vor verifica în toate unităţile sanitare ca toate produsele biocide folosite să aibă toate aprobările necesare şi să fie incluse în registrul naţional al produselor biocide. Sunt cerinţe legale care asigură faptul că se folosesc doar produse de calitate şi omologate în România”, a spus dr. Zorescu.
Având în vedere că toate procedurile privind utilizarea produselor biocide pentru dezinfecţie trebuie consemnate în documentele de evidenţă medicală, adjunctul DSP a declarat că va fi verificată şi corelaţia dintre cantitatea de dezinfectant care reiese din aceste documente că a fost folosită şi cantitatea achiziţionată de cabinetul medical, spitalul sau orice altă unitate controlată. Adică un utilizator nu va putea convinge inspectorii DSP că a efectuat dezinfecţie zilnic, dacă din documente nu reiese că a achiziţionat şi cantitatea de dezinfectant necesară pentru aceasta.
De exemplu, dacă un cabinet de ginecologie sau de medicină de familie are facturi pentru achiziţia, în ultimele 12 sau 24 de luni, a 1-2 litri de biocid, va fi dificil pentru medic să susţină în faţa echipei de control că a realizat dezinfecţii pentru care ar fi trebuit să consume 5 sau 6 litri de produs.