Un medic originar din Fălticeni a pornit vinerea trecută într-o cursă extremă, alături de alţi patru temerari, în încercarea de a traversa Marea Neagră într-o ambarcaţiune cu vâsle şi de a doborî un record mondial. Este vorba despre doctorul Vasile Oşean, care împreună cu Andrei Roşu, Ionuţ Olteanu, Marius Alexe şi Alexandru Dumbravă formează echipajul Atlantic4, prima echipă românească ce va traversa Oceanul Atlantic vâslind, ei urmând să participe la cea mai dură cursă de canotaj din lume, „Talisker Whisky Atlantic Challenge”, ce va avea loc în decembrie 2017.
Echipajul Atlantic4 a pornit vineri din portul Marina Limanu, iar pentru a traversa Marea Neagră va vâsli neîntrerupt aproximativ 1.200 de kilometri, până la Batumi, în Georgia. În acelaşi timp, echipa de români a aplicat la Guinness World Records tentativa de a doborî recordul mondial de traversare a Mării Negre într-o ambarcaţiune cu vâsle, care în prezent este de 29 de zile şi este deţinut de un echipaj din Marea Britanie.
Traversarea Mării Negre constituie o etapă foarte importantă din pregătirea echipei de români pentru provocarea Atlantic Challenge, aceea de a traversa Oceanul Atlantic vâslind, şi este făcută în aceeaşi barcă cu vâsle ce va fi folosită şi în marea cursă pentru care se antrenează.
Medicul Vasile Oşean este coordonator la Clinica MedySportLine şi se ocupă, împreună cu echipa sa, de recuperare medicală, deficienţe posturale, deficienţe post accidentări, hernii de disc, post intervenţii chirurgicale şi afecţiuni ortopedice şi neurologice, consultanţă medicală pentru susţinerea efortului fizic intens pentru sportivi de performanţă şi amatori, dar şi de refacerea fizică şi psihică post efort fizic intens.
Vasile Oşean activează ca medic al loturilor naţionale de atletism, canotaj, baschet, dar şi ca medic personal sportivi
Doctorul originar din Fălticeni deţine supracalificări de terapeut Bowen, fizio-kinetoterapeut, tehnician farmacist, terapeut basic şi advanced medical taping in sports, neurologics and pediatrics, medic specialist acupunctură şi ultrasonografie şi este absolvent de master în Psihologia Sportului de Performanţă.
Din 2006, Vasile Oşean activează ca medic al loturilor naţionale de atletism, canotaj, baschet, dar şi ca medic personal sportivi. Vasile Oşean a ales să practice sporturi extreme precum alpinismul şi escalada, dar şi să facă scufundări de adâncime în diferite locuri ale lumii, respectiv Oceanul Atlantic, Marea Caraibilor, Marea Roşie, Marea Egee etc., fiind certificat PADI Advanced Open Water Diver, toate acestea combinându-le cu dezvoltarea lui personală prin tehnici energetice, spirituale şi yoga. „În pofida pasiunilor pentru activităţile sportive extreme, în viaţa de zi cu zi sunt o persoană destul de sedentară, dedicându-mi timpul pacienţilor mei, în clinică. Restul zilei mi-l petrec cu cei doi copii ai mei, Paul şi Maria, de 7, respectiv 5 ani. Pentru mine, Atlantic Challenge este o provocare extremă întrucât mă forţează să-mi găsesc zi de zi timp şi pentru propria persoană. Punând pasiune în tot ceea ce fac, m-am hotărât, având în vedere că nu vreau să iau din timpul dedicat altor persoane, să îmi desfăşor antrenamentele în timpul săptămânii, urmând să completez planul de antrenament în weekend. Ambiţia mea este să termin în echipă competiţia Atlantic Challenge”, spune fălticeneanul Vasile Oşean.
De precizat că echipa Atlantic4 concurează cu sprijinul Kaufland România pentru împlinirea unei cauze sociale, şi anume completarea fondurilor necesare realizării unui Campus socio-medical la Adunaţii Copăceni, destinat copiilor diagnosticaţi cu boli rare sau incurabile. Pentru a-i susţine, Kaufland România, partener oficial al iniţiativei, a donat suma de 20.000 de euro pentru această cauză către HOSPICE Casa Speranţei. Întreaga aventură a echipei Atlantic 4 va putea fi urmărită pe www.atlantic4.ro şi pe pagina de Facebook Kaufland România.
Legat de cea mai dură cursă de canotaj din lume, „Talisker Whisky Atlantic Challenge”, trebuie spus că această competiţie constă în traversarea Oceanului Atlantic cu o barcă cu vâsle, pe distanţa de 5.000 de kilometri, între La Gomera (Insulele Canare) şi Antigua, şi va avea startul oficial pe 12 decembrie 2017.
Competiţia aliniază la start un număr limitat de echipe de pe mapamond, având reguli foarte stricte, şi anume: echipa nu va primi nici un suport din exterior în timpul cursei, iar membrii vor trebui să facă faţă unor provocări precum privarea de somn, vâslire în schimburi de două ore, non-stop, timp de săptămâni. Barca va avea o limită de lungime şi lăţime, poate fi construită numai din anumite materiale, nu va putea fi reparată pe parcurs şi va fi echipată cu provizii numai la start.