Lucrările de astupare a gropilor de pe o porţiune distrusă a DN 17B, care face legătura între Vatra Dornei şi judeţul Neamţ, au început în bătaie de joc, cu cele mai rudimentare „utilaje”, dar şi cu foarte puţini muncitori. Deşi în momentul de faţă tronsonul dintre localităţile Crucea şi Rusca este aproape impracticabil din cauza numeroaselor gropi, fiind un pericol pentru siguranţa traficului, constructorul care a câştigat contractul de întreţinere a drumului, firma Fibracis Grup SRL Suceava, nu pare să se grăbească de nici un fel pentru a urgenta lucrările. De altfel, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reclamat recent faptul că Fibracis Grup a ignorat ordinul de începere a lucrărilor de refacere a porţiunilor degradate, atât de pe DN 17B, cât şi de pe alte două drumuri, DN 2E Fălticeni – Păltinoasa – Cacica – Marginea şi DN 17A Câmpulung Moldovenesc – Rădăuţi. În acest sens, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi a anunţat în mod oficial la începutul lunii mai a.c. că firma Fibracis a primit ordin de începere a lucrărilor de refacere a porţiunilor degradate de pe cele trei drumuri naţionale din data de 26 aprilie, însă acesta a fost ignorat. „Din această cauză, drumurile naţionale 17B, 2E şi 17A înregistrează şi la această dată degradări care pot pune în pericol siguranţa circulaţiei rutiere”, au anunţat în mod oficial cei de la Drumuri Naţionale. Mai trebuie spus că, exasperaţi de starea dezastruoasă în care se află acest drum, mai mulţi locuitori din bazinul Dornelor au semnat deja o petiţie online adresată ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, prin care se solicită reabilitarea de urgenţă a tronsoanelor pline de gropi. După apariţia acestei petiţii, iniţiată de un tânăr din zonă, Fabian Alexandru, câteva zeci de şoferi au protestat la volanul maşinilor pe tronsonul DN 17B dintre localităţile Crucea şi Chiril, solicitând la rândul lor urgentarea lucrărilor de reabilitare.
După atenţionarea făcută de cei de la Drumuri Naţionale, firma Fibracis Grup a anunţat că va începe lucrările pe DN 17 B, pe tronsoanele betonate ale acestui drum, care sunt pline de gropi, primele intervenţii fiind programate de pe data de 8 mai a.c.. Modul în care au început lucrările pentru a acoperi gropile care zi de zi îi pun în pericol pe şoferii care circulă pe acest drum lasă mult de dorit, la faţa locului fiind „dislocaţi” între trei şi cinci muncitori, care au fost dotaţi cu mături şi găleţi pentru a reface carosabilul.
Iniţiatorul petiţiei online adresată ministrului Transporturilor, Fabian Alexandru, a fost şi cel care a făcut publice primele fotografii în care se poate vedea desfăşurarea de forţe a celor de la Fibracis pe acest tronson, nu mai mult de patru muncitori care lucrau cu trei mături şi cu două găleţi. „Lucrările se desfăşoară cu utilaje foarte performante, găleţi şi mături, utilizate adesea la curăţarea unei locuinţe, şi în nici un caz la plombarea unui drum naţional de maximă importanţă. Care-a fost reacţia celor care lucrează la faţa locului? Reacţia a fost: <S-a spart compresorul, nu avem utilaje>. Stau şi mă întreb: chiar până într-acolo să se meargă cu bătaia de joc? Chiar până într-acolo să se meargă cu nepăsarea şi nesimţirea? Responsabilii de la CNAIR (n.r. - Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), care ar trebui să se ocupe de verificarea lucrărilor, unde se află? Ştiu ce fel de lucrări vor deconta la urmă?”, a spus iniţiatorul petiţiei prin care se solicită reabilitarea de urgenţă a DN 17B.
Prefectul judeţului se declară total nemulţumit de cum lucrează constructorul
După începerea lucrărilor pe DN 17B, prefectul judeţului Suceava, Mirela Adomnicăi, s-a declarat nemulţumit de firma titulară a contractului semnat pentru întreţinerea celor trei drumuri aflate în administrarea Secţiei de Drumuri Naţionale Câmpulung Moldovenesc. Mirela Adomnicăi a declarat ieri că, aşa cum a spus şi la protestul şoferilor de pe DN 17, se va ţine de cuvânt şi va monitoriza personal lucrările de plombare a gropilor de pe tronsoanele distruse, respectiv aproximativ 20 de kilometri de la Crucea spre Vatra Dornei, şi a încă şase kilometri de la Broşteni spre judeţul Neamţ. Prefectul judeţului Suceava a anunţat că de două ori pe săptămână va merge inopinat în zona în care se realizează lucrările pentru a vedea stadiul acestora.
Mirela Adomnicăi dă asigurări că pe tronsoanele pline cu gropi va fi turnat un strat bituminos
Prefectul a mai declarat că firma care a câştigat contractul de întreţinere a acestui drum are termen de două luni de la data ordinului de începere a lucrărilor pentru a finaliza plombarea gropilor. Mirela Adomnicăi a dat asigurări că după finalizarea acestor lucrări, pe tronsoanele pline de gropi, rămase nereabilitate, va fi turnat un strat bituminos nou, după care ar urma un strat de asfalt. Adomnicăi a arătat că în discuţiile pe care le-a avut cu şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, Ovidiu Laicu, acesta i-a dat asigurări că din bugetul acestei direcţii vor fi realizate lucrările de turnare a unui strat bituminos nou, pentru a se pregăti astfel turnarea unui alt strat de asfalt.
„Turnarea unui strat bituminos ţine tot de reparaţii, soluţia fiind ca această investiţie să fie realizată din bugetul alocat regionalei de drumuri de la Iaşi”, a spus Mirela Adomnicăi. Ea a declarat că până cel târziu în luna septembrie a acestui an drumul va fi practicabil pe actualele tronsoane pline de gropi.