Sub ingeniosul titlu „CDIdei în cărţi în anul 2017”, la sfârşitul săptămânii trecute s-a desfăşurat la Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Fălticeni prima etapă a festivalului cu acelaşi titlu iniţiat de Casa Corpului Didactic Sibiu, în parteneriat cu Facultatea de Litere şi Arte Sibiu, Biblioteca „Astra” Sibiu şi cu unităţi şcolare din cinci judeţe: Suceava, Mureş, Gorj, Cluj şi Sibiu.
Aşa cum am aflat de la prof. Dana Crăciun, scopul festivalului-concurs este acela de a asigura cadrul pentru dezvoltarea, demonstrarea şi manifestarea competenţelor elevilor în domeniul culturii şi civilizaţiei prin intermediul structurilor info-documentare, ca resurse în formarea competenţelor cheie, utilizând metode ale educaţiei nonformale. La nivel regional obiectivele Festivalului-concurs „CDIdei în cărţi în anul 2017” sunt: dezvoltarea abilităţilor de lectură, a competenţelor infodocumentare şi a competenţelor TIC şi de comunicare pentru cel puţin 900 de elevi din unităţile de învăţământ din judeţele înscrise, valorificând informaţii din domeniul culturii şi civilizaţiei; dezvoltarea unei reţele regionale de cel puţin 75 de Centre de Documentare şi Informare (CDI) ca resursă în domeniul educaţiei nonformale în comunităţile în care funcţionează; diseminarea exemplelor de bună practică rezultate în cadrul festivalului-concurs în cel puţin 100 de unităţi şcolare până în 31 octombrie 2017.
De la Şcoala „Al.I. Cuza” Fălticeni s-au înscris zece echipaje coordonate de profesorii Daniela Ilincăi, Brânduşa Nisioi, Mariana Oşlobanu, Simona Păduraru şi Dana Crăciun, reprezentând categorii de vârstă diferită: clasele a III-a, a V-a, a VII-a şi a VIII-a.
Prof. Dana Crăciun ne-a spus: „Participarea a însemnat un efort deosebit al copiilor şi al profesorilor îndrumători, echipele având de parcurs mai multe etape în vederea realizării produselor finale. Toţi elevii au citit câte un volum (diferit pentru fiecare echipă), tema din acest an fiind Cultură şi civilizaţie, apoi au realizat rezumatul acţiunii. Lectura a fost din plin valorificată, următorul pas fiind crearea unui obiect sau a unei machete simbol pentru volumul ales. Produsul final realizat a fost prezentat de elevi utilizându-se extrase din lucrări. Activitatea de evaluare a produselor concepute, valorificarea lecturilor citite, prezentarea altor informaţii relevante pentru cărţile alese au constituit probele pe care cele zece echipaje din unitatea noastră le-au trecut cu brio. Ne simţim mândri că, în urma acestei activităţi, suntem cu un pas mai aproape de lumea cărţilor. Felicitări elevilor şi cadrelor didactice îndrumătoare!”