Circulaţia trenurilor de călători este afectată pe parcursul acestei săptămâni, în urma unor lucrări de reparaţii la un podeţ de cale ferată, situat între localităţile Frasin şi Molid. Lucrările de reabilitare a podeţului au demarat ieri dimineaţă şi se vor desfăşura pe parcursul acestei săptămâni, în perioada 8-13 mai. Reprezentanţii CFR Infrastructură au anunţat că pe parcursul acestor zile circulaţia se va desfăşura cu transbordare între staţiile de cale ferată Frasin şi Molid, în încercarea de a perturba cât mai puţin cu putinţă traficul CFR pe linia care leagă Moldova de Ardeal. Au fost puse astfel la dispoziţia călătorilor autobuze şi microbuze care vor circula între cele două staţii şi vor transporta călătorii dintr-o parte în alta.
Transbordări cu o durată de 30 de minute între staţiile CFR Frasin şi Molid
Începând de la primele ore ale dimineţii de luni, garniturile de tren sosite dinspre Bucureşti şi Iaşi cu direcţia Vatra Dornei au fost oprite în staţia CF Frasin, în timp ce trenurile venite din Ardeal, din Timişoara, Cluj sau Ilva Mică, au avut punct terminus staţia CF Molid. În acelaşi timp, alte garnituri au aşteptat călătorii în staţiile Molid, respectiv Frasin, aceştia fiind transportaţi cu autobuze între cele două gări. Durata unei transbordări între cele două staţii a fost de 20-30 de minute.
Ieri dimineaţă, la ora 09.23, călătorii din trenul InterRegio Iaşi-Timişoara au fost aşteptaţi în Gara Frasin de autobuzele puse la dispoziţie de firma care realizează lucrările de reparaţie şi au fost transportaţi cei câţiva kilometri spre Gara Molid, unde erau aşteptaţi de o altă garnitură pentru a continua drumul către Timişoara.
Gheorghe Babuc, revizor regional de siguranţa circulaţiei CFR, ne-a declarat la faţa locului: ”Sunt trei autocare cu 57 de locuri, iar activitatea se desfăşoară normal, în condiţii de siguranţă şi confort. Garnitura care ajunge la Frasin se întoarce la Suceava sau Iaşi, iar garniturile care ajungă la Molid se întorc la Cluj sau Timişoara. Sunt prevăzute în trafic în acelaşi rang de tren, numai cu o întârziere de câteva minute. Transbordarea, care durează între 20 şi 30 de minute, se face cu autobuze de la Frasin la Molid şi invers, şi intră în grafic, sunt întârzieri de câteva minute.” Autobuzele sunt prevăzute cu spaţii pentru bagaje de mână, iar la necesitate sunt pregătite încă două microbuze pentru transportul călătorilor. În acelaşi timp, începând de aseară s-a renunţat la vagoanele de dormit şi cuşetă pe traseele care tranzitează gările Frasin şi Molid, pentru evitarea disconfortului transbordării.
Cei mai mulţi dintre călătorii transbordaţi au înţeles necesitatea unei astfel de soluţii
Călătorii din vagoane au fost atenţionaţi din timp de conductor despre transbordarea care urma, cei mai mulţi dintre ei înţelegând situaţia. ”Nu ştiu, deocamdată pare puţin cam ciudat ce se întâmplă. Nu am mai prins aşa ceva, că noi venim din Statele Unite, suntem în vizită, dar dacă trebuie, trebuie...”, ne-a declarat Vasile Botuşan, venit din Texas.
Maria Pentiuc, o femeie cu o valiză mare în mână, care încearca să se urce în noua garnitură care o aşteapta în Gara Molid, ne-a spus:”E bine, asta e situaţia, bine că se construieşte ceva, că se fac podeţele. E un pic incomod, dar mă descurc.”
Călătorii au răsuflat uşuraţi măcar pentru faptul că la acea oră nu ploua în zonă şi au ajuns uscaţi în vagoanele care îi aşteptau la distanţă de câţiva kilometri.
Lucrările au drept scop reabilitarea unui podeţ pe care circulaţia trenurilor se făcea cu restricţii
Obiectivul lucrărilor demarate luni îl constituie ridicarea terasamentului de cale ferată şi schimbarea unui podeţ care se colmata cu aluviunile cărate de apa de pe munte. Din cauza ploilor şi a umidităţii infiltrate în terasamentul căii ferate, nivelul terasamentului a coborât în zonă, iar circulaţia trenurilor se desfăşura cu restricţii. Adrian Mureşan, inginer la Daria Const SRL, ne-a declarat: ”Lucrările care se vor executa în această zonă fac parte dintr-un proiect european din Lotul 2, <Poduri şi podeţe>. Se face o reabilitare a podeţului, se va mări capacitatea lui de descărcare, deoarece erau mari probleme aici cu colmatarea, şi se va face o ridicare de nivel, adică se va ridica cu aproximativ 50 de centimetri nivelul liniei în axul podului.”
În urma lucrărilor secţiunea de trecere a apei pe sub pod practic se va tripla, în speranţa că o parte din problemele cu colmatarea se vor rezolva. Lucrările sunt executate de firma Daria Const SRL din Negreşti Oaş, care execută lucrări de acest fel în toată ţara. S-a preferat această soluţie de închidere timp de o săptămână a liniei de cale ferată, în detrimentul unei alte soluţii care presupunea închideri ale liniei pe perioade scurte, timp de câteva luni de zile, perioadă în care restricţiile de viteză se menţineau.
Monitorul de Suceava prezintă mai jos tabelul circulaţiei trenurilor care vor fi afectate de lucrările de infrastructură dintre Frasin şi Molid, din această săptămână.