Cinci elevi de la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceava au participat, în perioada 27-31 martie, la a doua activitate de învăţare din cadrul proiectului european “Cooperative Interactive Learning”, parteneriat strategic între trei licee din Slovacia, România şi Italia, finanţat prin programul Erasmus Plus. Gazda acestei activităţi a fost şcoala parteneră italiană - Istituto Professionale di Stato per i Servizi Alberghieri e della Ristorazione (IPSSAR) "G. Matteotti" Pisa, Italia.
Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceava a fost reprezentat de cinci elevi din clasa a XI-a, de la profilul turism: Alexandru Andruşcă, Sebastian Bejinariu, Claudiu Candrea, Florin Moscaliuc şi Cosmin Ungureanu, însoţiţi de profesoarele Violeta Iacentiuc şi Monica Lepcaliuc. Activităţile de învăţare au fost bazate pe metoda lucrului în echipe mixte formate din câte un elev din fiecare ţară, ceea ce a condus la un proces efectiv de învăţare interactivă prin colaborare – metodă a cărei aplicare este chiar scopul întregului proiect.
Chiar din prima zi, după o primire călduroasă în sala de festivităţi a liceului şi după un set de activităţi nonformale, elevii au realizat în echipă broşuri pe teme turistice - frumuseţi naturale din regiunea Pisa, din regiunea Komarno şi din regiunea Suceava. Profesoara Violeta Iacentiuc ne-a spus că „cea de a doua zi de activitate a fost o provocare pentru majoritatea elevilor, ei având ca sarcină de lucru crearea unei <hărţi> interactive a muzicii şi dansurilor populare din regiunile celor trei şcoli partenere”. Programul ales pentru a realiza aceste "hărţi" a fost Prezi. Elevii au învăţat cum se editează o prezentare Prezi, cum se adaugă imagini şi videoclipuri în acest program, iar apoi au trecut la lucrul în echipă. La final, fiecare echipă şi-a prezentat munca, iar în acest mod elevii au învăţat multe despre muzica şi dansurile populare din cele trei regiuni.
Costume populare, muzica şi dansurile bucovinene, la Pisa
Cea de-a treia zi a fost dedicată prezentării virtuale a costumelor populare, a tradiţiilor, a cântecelor şi a dansurilor populare specifice celor trei regiuni. Echipa română a prezentat costumele populare bucovinene, câteva tradiţii româneşti, muzica şi dansurile bucovinene, ilustrându-le cu un videoclip al îndrăgitei artiste Sofia Vicoveanca. Prezentarea elevilor români a fost foarte reuşită şi aplaudată de elevii prezenţi.
O provocare a fost şi a patra zi: realizarea unui blog pe blogspot.com. „După noţiunile teoretice, echipele au trecut la lucru, sarcina lor fiind să prezinte cinci oameni faimoşi în regiunile celor trei şcoli. Toţi elevii s-au descurcat foarte bine, au învăţat unii de la alţii despre personalităţile importante ale regiunilor, au căutat informaţii suplimentare pe internet, dând în acelaşi timp şi un aspect elegant blogurilor. În ultima zi, elevii au completat online un chestionar de evaluare a activităţilor din întreaga săptămână, apoi s-a organizat un concurs pe echipe mixte, pe teme de cultură generală”, ne-a spus profesoara Monica Lepcaliuc.
Activităţile de învăţare de la IPSSAR “G. Matteotti” Pisa au condus, după cum ne-au spus însoţitoarele grupului, la realizarea multor elemente din cadrul Ghidului Turistic Interactiv – produs final al proiectului, iar elevii participanţi şi-au îmbunătăţit vizibil competenţele digitale şi cele de comunicare în limba engleză, metoda învăţării prin cooperare arătându-şi beneficiile şi de această dată.