Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei (FSE) din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava (USV) a derulat, pentru al patrulea an consecutiv, programul educaţional „Practica pedagogică - altfel”. Programul este dedicat studenţilor din cadrul specializării Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar şi urmăreşte diversificarea modalităţilor de formare a viitorilor profesori prin intermediul unor stagii alternative de practică pedagogică.
În perioada 29 martie - 1 aprilie, studenţii FSE au avut posibilitatea să cunoască, în cadrul Centrului de formare continuă al USV din Vatra Dornei, particularităţile de desfăşurare a orelor din mediului rural şi urban din zona de munte a judeţului Suceava. Gazdele activităţii au fost şcolile şi grădiniţele din Neagra Şarului şi Şaru Dornei, aflate sub coordonarea prof. Marius Giosu, precum şi Şcoala Nr. 4 din Vatra Dornei, coordonată de prof. Doina Moroşan.
„Activitatea a facilitat dobândirea de experienţe semnificative de învăţare pentru studenţi. În acelaşi timp, micii preşcolari şi şcolari au avut posibilitatea să interacţioneze cu studenţii USV şi să dobândească noi repere necesare în dezvoltarea personală şi socială”, au menţionat coordonatorii activităţii. Stagiul de practică pedagogică a fost coordonat de profesorii mentori conf. univ. dr. Otilia Clipa şi lect. univ. dr. Oana Hrişcă, de la Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei, şi inspectorul pentru învăţământul preşcolar din cadrul IŞJ Suceava, profesor Daniela Răileanu.
Practica pedagogică a presupus participarea studenţilor la lecţii şi analizarea acestora în timp real. Vizita la Centrul de Informare al Parcului Naţional Călimani şi parcurgerea traseelor turistice montane au facilitat exersarea proiectării a numeroase activităţi educaţionale recreative destinate elevilor din învăţământul preşcolar.
„Odată cu finalizarea activităţilor, Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei a primit încă o dată confirmarea faptului că studenţii, viitori profesori, au înţeles importanţa învăţământului educaţional modern. Acesta nu poate fi decât unul în care totul începe şi se termină cu cel care învaţă. Pentru că astfel de acţiuni permit, pe de o parte, exersarea abilităţilor pedagogice şi, pe de altă parte, trăirea unor valori fundamentale precum generozitatea, cooperarea, responsabilitatea, gratitudinea, ne dorim să le repetăm şi în viitor şi, odată cu aceasta, să facem ca educaţia de calitate să fie posibilă şi accesibilă oricărui copil”, au mai transmis organizatorii.