Peste 300 de elevi ai Şcolii Gimnaziale „Miron Costin” din municipiul Suceava au participat alături de poliţişti ai Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava, în perioada februarie-aprilie, la un proiect partenerial ”Fără ură, cu toleranţă”, având ca principal scop creşterea nivelului de informare cu privire la efectele pe care situaţiile de bullying le au asupra tuturor celor implicaţi, minorii putând avea rolul de victimă, agresor sau martor.
Bullyingul este în general caracterizat ca reprezentând un comportament agresiv intenţionat, care este menit să provoace disconfort sau durere. Acest comportament implică un dezechilibru de putere şi tărie între agresor şi victimă şi se manifestă în mod repetat, în permanenţă. Acest comportament poate lua diverse forme, de la tachinare, zvonuri sau minciuni despre persoana vizată, excluderea dintr-un grup, ameninţare şi până la agresiune fizică. Atunci când acest fenomen se propagă prin intermediul dispozitivelor tehnologice, acesta poartă denumirea de cyberbullying.
Impactul este resimţit din punct de vedere emoţional, social, comportamental şi cognitiv.
Într-o situaţie de bullying toţi copiii sunt victime, inclusiv cei care au rolul de agresor sau martor. Dacă victima suferă consecinţa directă a agresivităţii, agresorul este cel care, cu siguranţă, a învăţat asta fiind la rândul său martor sau victimă a unui comportament violent în alt context, iar martorul care asistă neputincios învaţă că şcoala sau cartierul sunt câmpuri de luptă doar pentru cei puternici.
În şcolile din România, trei din zece copii sunt excluşi din grupul de colegi, tot trei din zece copii sunt ameninţaţi cu bătaia sau lovirea de către colegi, iar unul din patru copii a fost umilit în faţa colegilor, potrivit unui studiu naţional. 73% dintre copii au fost martorii unei situaţii de bullying în mediul şcolar, 58% au asistat la situaţii de bullying în propria clasă, 46% în grupul de prieteni, iar 69% în mediul online. Cei peste 300 de elevi ai şcolii din Burdujeni au participat la activităţi interactive şi concursuri cu tematică preventivă, dobândind cunoştinţele necesare prevenirii unor situaţii de acest fel în viaţa de zi cu zi.