349 de cadre didactice din judeţ cu rezultate foarte bune la catedră, care dau dovadă de implicare în activităţile din şcoală, vor primi un bonus financiar de 25% din salariul de bază, pentru o perioadă de cinci ani, începând din toamna acestui an. Este vorba despre cei care vor primi gradaţie de merit în sesiunea 2017, mai precis 322 de profesori şi 27 de angajaţi din categoria personalului didactic auxiliar.
Cât priveşte cadrele didactice, cele mai multe gradaţii se vor acorda profesorilor din învăţământul primar - 70, preşcolar – 42, limba română – 20, matematică - 20, discipline tehnice, ingineri – 20, învăţământ special – 14.
Criteriile privind acordarea gradaţiei de merit personalului didactic din învăţământul preuniversitar s-au modificat destul de mult în ultimul an. Potrivit metodologiei, cadrele didactice care au performanţe notabile în activităţi de prevenire şi combatere a abandonului şcolar şi a părăsirii timpurii a şcolii au şanse ridicate în a obţine gradaţia de merit. De asemenea, sunt bine cotate activităţile de integrare a copiilor cu nevoi speciale în învăţământul de masă şi activităţile ce vizează progresul şcolar al elevilor în risc de abandon şcolar. Şanse mari la gradaţie vor avea şi cadrele cu rezultate în iniţierea şi managementul unor proiecte şcolare care au condus la consolidarea culturii şcolare incluzive.
Pentru a obţine gradaţia de merit sunt luate în calcul patru criterii majore al căror punctaj maxim însumat reprezintă 100 de puncte: activităţi cu valoare instructiv-educativă (70 de puncte), performanţe deosebite în inovarea didactică (10 puncte), activităţi extracurriculare şi implicarea în proiecte (15 puncte) şi contribuţia la dezvoltarea instituţională (5 puncte). IŞJ Suceava va acorda gradaţie celor care obţin minimum 70 de puncte. Pentru criteriul activităţilor cu valoare instructiv-educativă, cel mai important, vor fi punctate rezultatele deosebite obţinute în pregătirea preşcolarilor şi a elevilor din medii dezavantajate, cu cerinţe educaţionale speciale şi cu alte dificultăţi de învăţare, precum şi iniţierea şi aplicarea unor proiecte didactice inovatoare pentru elevii aflaţi în risc de abandon şcolar.
Vor putea depune dosare pentru obţinerea gradaţiei doar cadrele didactice cu o vechime de cel puţin patru ani.
Calendarul sesiunii 2017
Potrivit calendarului, în perioada 7 aprilie - 5 mai sunt prevăzute întocmirea şi depunerea, de către candidaţi, a dosarelor şi obţinerea avizelor la nivelul unităţii de învăţământ, iar între 8 şi 12 mai are loc depunerea dosarelor la registratura inspectoratului şcolar.
Analiza dosarelor de către inspectorul şcolar care coordonează disciplina va avea loc în perioada 9-26 mai, iar pe 22 şi 23 iunie se va aproba lista cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării, de către consiliul de administraţie al IŞJ.
Pe 27 iunie se va afişa listacuprinzând punctajele acordate în urma evaluării la avizierul instituţiei, iar pe 29 şi 30 iunie se pot depune contestaţii. Pe 7 iulie are loc validarea rezultatelor finale ale concursului de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.
Numărul maxim de gradaţii care pot fi acordate într-un judeţ reprezintă 16% din totalul posturilor didactice auxiliare, respectiv 16% din totalul posturilor didactice de predare, de conducere, de îndrumare şi control existente la nivelul inspectoratului şcolar.