Echipa „InelX”, formată din patru studenţi din cadrul Facultăţii de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor, va reprezenta Universitatea “Ştefan cel Mare” Suceava (USV) la competiţia internaţională “Electro-Mobility 2017″, unde, potrivit organizatorilor, studenţii au ocazia de a transforma „pasiunea pentru tehnică în maşină electrică”.
Mai exact, echipajele concurente vor realiza de la zero o maşină electrică capabilă să parcurgă un traseu prestabilit, cu obstacole, atât autonom, fără nici o intervenţie din exterior, cât şi controlat, prin crearea unei interfeţe prin care utilizatorul va controla maşinuţa.
„Tema competiţiei este următoarea: trebuie să dezvoltăm un robot inteligent, care trebuie să fie asemănător cu o maşină, care să fie capabil să parcurgă un traseu stabilit, în formă cifrei 8, pus la dispoziţie de organizatorii concursului. Avem un regulament ce trebuie respectat, ce anume avem voie să folosim şi ce nu avem voie să folosim. Ceea ce ne-a făcut pe noi să ne înscriem la acest concurs este dorinţa şi pasiunea noastră vizavi de robotică şi dorinţa de a învăţa lucruri noi. Ştim că orice activitate extraşcolară ne ajută să ne îmbunătăţim cunoştinţele şi abilităţile pentru viaţa ce ne aşteaptă”, a menţionat studentul David Gherasim. Acesta a mai explicat că proiectul se desfăşoară pe mai multe etape, fiecare având un termen limită de îndeplinire a unor sarcini.
61 de echipe din toată ţara sunt înscrise la “Electro-Mobility 2017″
Fiecare coechipier este răspunzător de anumite sarcini, respectiv partea de electronică, partea mecanică, dezvoltarea aplicaţiei pentru smartphone şi programarea microcontrolerului.
„Pe partea de electronică ne construim singuri părţi componente ale microcontrolerelor, chiar microcontrolerele (creierul robotului). Cu cunoştinţele dobândite în urmă studiilor şi cu ajutorul informaţiilor pe care le avem la dispoziţie încercăm să implementăm cât mai multe funcţionalităţi ce ne sunt cerute pe partea electronică. Totodată, avem cerinţe legate de construcţia şasiului robotului, de cum trebuie să fie, de câte roţi trebuie să aibă, avem mai multe posibilităţi de a le implementa, iar pe un criteriu stabilit de organizatori, în funcţie de ce implementăm şi cum implementăm, vom primi un punctaj pentru fiecare funcţie în parte”, au mai explicat studenţii.
Una dintre cerinţele concursului este aceea ca robotul să fie controlat de la distanţă de pe un smartphone. Pentru asta, tinerii trebuie să dezvolte o aplicaţie pentru smartphone care să comunice cu robotul. Microcontrolerul comunică cu smartphone-ul şi, în funcţie de comenzile primite de la smartphone, va da comenzi motoarelor.
„Pentru o mai simplă prezentare a ceea ce facem noi, trebuie să vă imaginaţi o maşinuţă cu telecomandă, dar în loc de o telecomandă noi folosim un smartphone şi avem o maşinuţă construită de noi de la zero”, au mai arătat componenţii echipei. Printre altele, maşinuţa construită de ei va fi capabilă să se ferească şi singură de obstacole, să fie autonomă.
De asemenea, în cadrul acestui concurs, tinerii pot veni cu noi propuneri de implementare şi de dezvoltare pentru maşinile autonome, maşini despre care se vorbeşte mult în ultima vreme.
Concursul “Electro-Mobility 2017″, organizat de firmă Continental Automotive România, se desfăşoară pe durata a aproximativ 6 luni (din noiembrie până în mai). 61 de echipe din toată ţara sunt înscrise la “Electro-Mobility 2017″, valoarea premiilor fiind de 2.700 de euro.