Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Suceava a elaborat o serie de planuri remediale, cu măsuri concrete, cu aplicabilitate la nivelul judeţului, pentru îmbunătăţirea rezultatelor elevilor din clasele terminale, care urmează să susţină, în scurt timp, examene naţionale.
Planul cuprinde printre altele: analiza în cadrul consiliilor profesorale din şcoli a rezultatelor la simularea examenelor naţionale, informarea părinţilor cu privire la progresul/regresul elevilor, discuţii individuale cu cei ai căror copii au note sub 5 şi colaborarea cu aceştia pentru a determina o schimbare de atitudine faţă de responsabilităţile ce decurg pentru pregătirea examenelor naţionale.
IŞJ îşi doreşte organizarea unor dezbateri de către profesorii diriginţi, la nivelul claselor, cu participarea profesorilor la disciplinele de examen, în scopul stabilirii unor criterii individualizate pentru acoperirea lacunelor şi propune tratarea diferenţiată a elevilor. Asta presupune, potrivit reprezentanţilor instituţiei, „aprofundarea acelor puncte slabe la care elevii au făcut dovada slabei pregătiri şi consolidarea cunoştinţelor elevilor performanţi, ierarhizarea şi diferenţierea sarcinilor didactice, realizarea de fişe de lucru individual cu diferite grade de dificultate etc.”.
În plan este sugerată respectarea programului de pregătire suplimentară şi diferenţiată a elevilor, dar şi organizarea de activităţi de monitorizare a frecvenţei elevilor atât la orele de curs, cât şi la orele de pregătire suplimentară.
Aplicarea unor evaluări cu modele de teste elaborate de CNEE pentru examene naţionale şi susţinerea tezelor semestriale cu subiect unic la nivel de unitate şcolară pentru elevii din clasele ce vor susţine examene naţionale sunt alte sugestii ale IŞJ.
„Simularea probelor examenelor naţionale a fost monitorizată de către IŞJ Suceava prin control tematic desfăşurat pe parcursul a două săptămâni, începând cu prima zi de simulare, vizând atât aspecte legate de organizarea şi desfăşurarea probelor în şcolile judeţului, cât şi modul de evaluare a lucrărilor scrise şi a rezultatelor obţinute. Din datele colectate prin fişe de monitorizare şi din aspectele semnalate de către inspectorii şcolari, comisiile judeţene pentru organizarea şi desfăşurarea examenelor naţionale au identificat puncte tari şi disfuncţii din şcoli, pe baza cărora au fost elaborate planuri remediale”, au arătat cei de la IŞJ Suceava.
Aceştia au completat că analiza modului în care s-a desfăşurat simularea examenelor naţionale va fi abordată şi dezbătută în întâlniri de lucru cu directorii şcolilor.