Activitatea a şapte şcoli din judeţul Suceava a fost verificată, în semestrul I al acestui an şcolar, de inspectori din cadrul Agenţiei Române pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP).
Potrivit inspectorului şcolar general, prof. Gheorghe Lazăr, Inspectoratul Şcolar Suceava a consiliat şcolile pentru întocmirea unui plan de măsuri pentru remedierea aspectelor apreciate cu calificativul Nesatisfăcător la evaluarea ARACIP sau, după caz, organizarea dovezilor pentru acele aspecte despre care şcolile consideră că nu au fost corect apreciate în cadrul evaluării externe.
Acesta a mai menţionat că 50% dintre calificativele Nesatisfăcător (NS) acordate de experţii ARACIP au fost cauzate de lipsa autorizaţiei sanitare de funcţionare şi/sau autorizaţiei de securitate la incendiu.
„Pentru rezolvarea acestor probleme, la nivelul Inspectoratului Şcolar Suceava, în colaborare cu instituţiile de profil au fost concepute şi s-au realizat demersuri specifice pentru asigurarea fluxului informaţional între autorităţile administraţiei publice locale, instituţiile deconcentrate şi unităţile de învăţământ”, a punctat Gheorghe Lazăr în cadrul reuniunii cu toţi directorii instituţiilor de învăţământ din judeţ, de vineri, 3 martie.
În primul semestru şcolar, au primit vizita inspectorilor ARACIP următoarele unităţi: Şcoala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Grăniceşti, Şcoala Gimnazială Bivolărie, Şcoala Gimnazială Voitinel, Şcoala Gimnazială „Constantin Tomescu” Pleşeşti, Şcoala Gimnazială Zamostea, Şcoala Gimnazială Zvoriştea, Grădiniţa cu Program Normal „Dumbrava Minunată” Dumbrăveni.
Potrivit metodologiei, o dată la cinci ani, fiecare unitate de învăţământ trebuie să primească vizita unei comisii ARACIP, care verifică dacă aceasta are toate datele necesare funcţionării. Finalitatea acestor verificări este obţinerea unui atestat privind nivelul de calitate al acestor unităţi, certificat valabil cinci ani. În agenda vizitelor de evaluare sunt cuprinse activităţi ca: asistenţe la ore, studierea documentelor şcolare, vizitarea spaţiilor şcolare, interviuri cu părinţi, elevi, cadre didactice, aplicarea unor chestionare, studierea rezultatelor elevilor etc. Şcolile vor fi evaluate din perspectiva mai multor indicatori de performanţă, pentru fiecare din aceştia fiind propuse calificative.