Accidentul de miercuri seară de pe calea ferată, când o locomotivă electrică a Depoului Suceava Nord, care urma să se cupleze la trenul IR Iaşi-Timişoara Nord, a sărit de pe şine, lângă Gara din Burdujeni, a provocat întârzieri mari ale trenurilor. Pentru că locomotiva a blocat liniile curente, singura legătură între gara din Burdujeni şi cea din Iţcani a fost pe o linie din grupa tehnică de vagoane. O astfel de linie nu a avut cum face faţă traficului, în condiţiile în care în apropiere de locul accidentului este revizia de vagoane, care trebuiau manevrate, iar locomotivele care aveau de plecat pe traseu se aflau în depoul de la Iţcani.
Trenurile de noapte care au plecat spre Timişoara, Constanţa şi Bucureşti au avut întârzieri importante, de până la două ore ori chiar mai mult. Alte trenuri Regio, locale, care circulau spre Dorneşti şi Cacica, nu au mai plecat din gara Burdujeni, ci direct din cea de la Iţcani.
Revenind la accidentul de miercuri, în jurul orei 17.00, locomotiva electrică de 120 de tone, pe trei osii, se îndrepta spre gara din Burdujeni, pentru a se cupla la trenul IR 1765 Iaşi-Timişoara Nord. La macazul de unde se despart liniile spre Suceava Nord, respectiv spre Suceava Vest, locomotiva nu a trecut corect de pe o linie pe alta. Din informaţiile pe care le avem, problema a fost cauzată de faptul că macazul nu a funcţionat cum trebuie. Acesta nu a mutat linia suficient, astfel că locomotiva a deraiat. Macazul este acţionat automat, printr-un buton, din biroul de mişcare, astfel că după toate probabilităţile în acest caz este vorba de o problemă tehnică. Ce a provocat această defecţiune este deja o problemă de anchetă internă a celor de la CFR Infrastructură. Este posibil şi ca ninsoarea abundentă să fi avut un rol, însă pe de altă parte astfel de probleme apar foarte rar şi nu sunt acceptate sub nici o formă din punct de vedere al siguranţei circulaţiei. Faptul că a deraiat doar o locomotivă solitară a fost un noroc în acest caz.
Rămâne de văzut dacă cei de la CFR Infrastructură vor comunica şi constări oficiale referitoare la cauzele acestui accident.
Locomotiva deraiată a fost ridicată şi repusă pe linie după miezul nopţii de miercuri spre joi, fără a suferi avarii majore.
Trenul IR 1765 Iaşi-Timişoara Nord, cel la care trebuia cuplată locomotiva care a deraiat, a avut o întârziere de 90 de minute la plecarea din Suceava.