Prima zi de înmatriculări, după intrarea în vigoare la 1 februarie a legii care elimină timbrul de mediu, a adus, cum era de aşteptat, o cerere mai mare pentru procesarea noilor certificate de înmatriculare. Din acest motiv, cei care organizează activitatea în departamentul Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Instituţiei Prefectului, care îşi desfăşoară activitatea în sediul din cadrul Iulius Mall, au apelat de la prima oră la prezenţa jandarmilor. Doi angajaţi ai Inspectoratului de Jandarmi Suceava au supravegheat şi dirijat fluxul de clienţi prezenţi de dimineaţă în faţa instituţiei, acest lucru ducând la evitarea aglomerării în faţa ghişeelor unde se primesc documentele ce urmează a fi procesate.
Afluxul mare de clienţi aşteptat la ghişeele serviciului de înmatriculări s-a format după ce în ultimele aproximativ trei luni de zile s-a observat o tendinţă de autorizare provizorie a unui număr mare de autovehicule. Noii proprietari au preferat să aştepte intrarea în vigoare a noii Legi nr. 1/2017, care a reglementat eliminarea timbrului de mediu perceput până acum la înmatricularea autovehiculelor. Acest fapt a dus la crearea unui stoc tampon de câteva mii de vehicule în întreg judeţul.
Cei mai mulţi dintre cei prezenţi miercuri la ghişeele de înmatriculări au avut programări online pentru această zi, după ce au accesat site-ul Prefecturii Suceava, www.prefecturasuceava.ro, unde s-au înscris la secţiunea corespunzătoare serviciului. Pentru evitarea oricăror probleme de aglomerare, conducerea departamentului a luat măsura preventivă de a apela la serviciile unor lucrători din cadrul jandarmeriei, care au asigurat ordinea şi i-au direcţionat pe clienţi în ordine spre ghişeele de depunere a actelor. Chiar dacă la orele prânzului câteva zeci de cetăţeni se aflau la coadă în faţa sediului departamentului, situaţia a fost ţinută sub control, iar activitatea s-a desfăşurat cursiv.
Cei care conduc departamentul se aşteaptă în zilele următoare la un aflux important de clienţi pentru înmatriculări şi le recomandă acestora să folosească sistemul de rezervări online, la adresa mai sus menţionată.