Real Suceava, unul dintre cele patru magazine care nu au fost preluate de Auchan, se va închide, din această vară. În locul său va fi deschis un magazin de jucării, al retailerului grec Jumbo, care se extinde astfel pentru prima oară în Moldova.
La finalul săptămânii trecute, grupul german Metro a vândut cele patru hipermarketuri Real pe care le mai deţinea în România către compania Terazone Enterprises Limited, un grup internaţional de profesionişti în retail, reprezentat de executivii Dusan Wilms şi Gerardo Monzillo.
Numai că magazinele Real din Constanţa şi Suceava urmează a fi închise, iar spaţiile vor fi închiriate către retailerul grec de jucării Jumbo, conform informaţiilor obţinute de Ziarul Financiar. Astfel, retailerul grec de jucării Jumbo face primii paşi spre extindere în Moldova şi Dobrogea.
Jumbo, cu şapte magazine în România, în Transilvania şi Muntenia, a avut afaceri de 217 milioane de lei în anul 2015, de aproape trei ori mai mari faţă de 2014.
Jumbo a intrat pe piaţa românească în 2013, fiind prezent în oraşe precum Bucureşti, Timişoara, Arad, Ploieşti sau Piteşti.
Magazinele Jumbo din Constanţa şi Suceava urmează să fie deschise la jumătatea anului, unul în mai şi celălalt în august-septembrie, conform surselor ZF.
Astfel, retailerul se apropie de zece magazine, în condiţiile în care, conform unor date prezentate de companie anterior, planurile grupului vizează dezvoltarea unei reţele de 12-18 unităţi pe plan local.
Pe lângă jucării, care reprezintă cea mai mare parte a afacerilor, magazinele Jumbo oferă produse pentru îngrijirea copiilor, rechizite, produse de sezon, decoraţiuni şi produse pentru locuinţă.
Ultimele două magazine Real, un concept de retail alimentar
Pentru celelalte două magazine Real, cele din Arad şi Oradea, noii acţionari au alte planuri - să dezvolte un concept de retail alimentar.
Vânzarea celor patru magazine Real a inclus atât hipermarketurile, cât şi terenurile pe care sunt acestea ridicate. Cele patru magazine Real din Constanţa, Suceava, Oradea şi Arad sunt cele pe care grupul german Metro le mai avea după ce a vândut celelalte 20 de hipermarketuri către francezii de la Auchan. Cele patru hipermarketuri au avut în 2015 vânzări de circa 50 de milioane de euro.