Începând de luna aceasta şi până la finele lunii martie, sucevenii au ocazia să desemneze persoanele care să fie la conducerea asociaţiilor de proprietari din care fac parte.
Tocmai de aceea, conducerea Primăriei Suceava a transmis recent o notificare tuturor asociaţiilor din municipiu, pentru a le aminti că, în conformitate cu prevederile HCL nr. 109/2009, au obligaţia de a stabili şi comunica datele desfăşurării adunărilor generale.
„În perioada 15-30 ianuarie asociaţiile de proprietari sunt aşteptate la Serviciul Asociaţii Proprietari din primărie, pentru a stabili datele de organizare a adunărilor generale. Acestea au loc în primul trimestru al anului. Pentru a fi statutară, prima şedinţă convocată trebuie să aibă prezenţi jumătate plus unu din numărul total al proprietarilor, ceea ce nu prea se întâmplă de obicei, încât trebuie convocată şi a doua şedinţă, în termen de 10 zile”, a precizat viceprimarul Marian Andronache, care coordonează activitatea serviciului Asociaţii Proprietari din cadrul Primăriei Suceava.
În cadrul acestor adunări generale ale asociaţiilor de proprietari se decide componenţa conducerii asociaţiilor de proprietari, salariile acestora, penalităţile care se percep proprietarilor de apartamente pentru fiecare zi de întârziere la plata cheltuielilor de întreţinere, dar se face şi darea de seamă asupra activităţii asociaţiei de până în acel moment.
„Vreau să particip la cât mai multe adunări generale. Asociaţiile nu sunt subordonate municipalităţii, dar activitatea acestora poate fi verificată de primărie. Asociaţiile de proprietari sunt obligate să invite reprezentanţii primăriei, pentru a se garanta legalitatea desfăşurării adunărilor generale. Îmi doresc ca în aceste funcţii de conducere a asociaţiilor să fie aleşi cetăţeni cu probitate morală, corecţi, cinstiţi, care să nu fie certaţi cu legea”, a subliniat Marian Andronache.
În municipiul Suceava există 125 de asociaţii de proprietari, din care doar una are în administrare peste 2.000 de apartamente (23+27 Obcini), una cuprinde între 1.501-2.000 de apartamente, cinci au între 1.001-1.500 apartamente, alte cinci administrează între 801-1.000 de apartamente, zece asociaţii au în grijă între 501-800 de apartamente, 16 asociaţii au câte 301-500 de apartamente, 30 de asociaţii se preocupă de câte 101-300 de apartamente, iar restul sunt înfiinţate pentru a administra câte 1-100 de apartamente.
Numărul total de apartamente din municipiul Suceava este de aproape 38.000.