Cantităţile mari de zăpadă acumulate în municipiul Suceava în urma ninsorilor din ultima perioadă au fost ridicate cu utilaje speciale şi camioane de mare tonaj, din zonele cu trafic intens, dar operaţiunea nu va fi extinsă la nivelul întregului oraş.
„Văd că unii se grăbesc să anunţe că adună zăpada şi o scot în afara oraşului...nu e aşa simplu, pentru că toate aceste operaţiuni costă destul de mult. Acolo unde într-adevăr încurcă circulaţia trebuie să o cărăm, să o depozităm în altă parte, dar a scoate toată zăpada din oraş este ceva exagerat. Costurile de manoperă şi mai ales cele de transport sunt foarte mari. Ce trebuie să facem este să acţionăm în continuare, cu oamenii primăriei şi cei ai firmei de salubrizare, pe străzi, pe trotuare, în zonele unde s-a format gheaţă, dar şi să fim vigilenţi, să acţionăm la timp, pentru că se anunţă din nou furtuni de zăpadă şi viscol”, a declarat luni primarul Sucevei, Ion Lungu.
Edilul sucevean a spus că în cele câteva zile de concediu pe care le-a avut săptămâna trecută, a trecut prin mai multe oraşe mari din România – Braşov, Bacău, Oneşti, Roman, ocazie cu care a urmărit cum se face deszăpezirea în localităţile respective.
„În mare se procedează cam la fel. Ba chiar la noi putem spune că suntem cu o clasă mai sus. Și-au făcut datoria cei de la firma de salubritate şi angajaţii din primărie care răspund de această activitate”, consideră primarul Sucevei.
Conform contractului de salubrizare/deszăpezire, cu firma Diasil, fiecare operaţiune efectuată este facturată separat, în baza confirmărilor din teren ale inspectorilor municipalităţii, iar ridicarea zăpezii şi transportarea acesteia în alte zone, unde nu încurcă, se face doar în baza unor solicitări exprese din partea primăriei. Altfel spus, orice li se cere să facă, costă, încât o iarnă grea înseamnă şi cheltuieli suplimentare.