Peste 300 de pasageri au pierdut, ieri, ore bune prin aeroporturile din Suceava şi Bergamo din cauza întârzierii curselor WizzAir. 176 de persoane ar fi trebuit să plece, ieri, la ora 13.35, către Milano-Bergamo şi alte 174 ar fi trebuit să ajungă de la Milano la Suceava, cu aceeaşi companie. Numai că la ora la care avionul ar fi urmat să decoleze din Suceava, pasagerii au fost anunţaţi că zborul a fost amânat pentru ora 19.00. La scurt timp, li s-a comunicat că aşteptarea se prelungeşte şi urmează să plece la ora 22.35.
"Este incredibil! Este a doua oară când mi se întâmplă asta la cursa de Milano. Unii dintre pasageri deja au plecat, alţii, care trebuie să fie mâine neapărat în Italia, cum este şi cazul meu, stau să aştepte. N-am termene de comparaţie. E ca şi cum aş zbura în SUA sau în China, fac 12 ore de când sunt în aeroport", ne-a declarat Nicole Vasilkovscki, pasageră pentru zborul spre Milano. Conform acesteia, circa 80 de persoane au renunţat la cursă şi şi-au cerut banii pentru bilete înapoi.
La solicitarea noastră, oficialii companiei ne-au comunicat, ieri, că zborul WizzAir W6 3607 de la Suceava la Milano Bergamo înregistrează o "întârziere cauzată de motive operaţionale". "WizzAir a alocat o altă aeronavă care va opera zborul programat să plece la ora 22:15, cu 8 ore şi 40 de minute întârziere. Conform politicii WizzAir şi regulamentelor specifice aviaţiei, pasagerii au primit vouchere pentru alimente şi apă. Ne cerem scuze tuturor pasagerilor afectaţi, însă siguranţa şi securitatea pasagerilor, a echipajului şi a aeronavei sunt priorităţile noastre", se arată în comunicatul remis de WizzAir.
Nu este prima dată când pasagerii curselor de Milano sunt nevoiți să piardă timpul în Aeroportul „Ștefan cel Mare” din Suceava. În data de 8 ianuarie a.c., cursa care a venit de la Milano a aterizat la timp, în ciuda condițiilor meteorologice extrem de nefavorabile, în schimb zborul retur a avut o întârziere de aproape o oră și jumătate față de orarul stabilit. Cei 179 de pasageri au așteptat în aeroport efectuarea manevrelor de degivrare, care au întârziat decolarea până la ora 14:58. Atunci, Ioan Măriuța, directorul Aeroportului Suceava, a subliniat că operațiunile de degivrare a aeronavei au fost extrem de dificile, fiind îngreunate din cauza viscolului puternic și a temperaturilor extrem de scăzute. „Condițiile au fost extrem de vitrege pentru degivrare, dar în cele din urmă am reușit să pregătim aeronava pentru decolare. Pista aeroportului este deszăpezită, astfel încât în cele din urmă cursa spre Milano a reușit să decoleze”, a spus directorul Aeroportului „Ștefan cel Mare” Suceava.
Un alt incident a fost în noiembrie 2016, când circa 110 pasageri ai cursei Suceava-Bergamo/Milano au aşteptat între două şi patru ore să afle cum pot ajunge la destinaţie, după ce zborul la care aveau bilet a fost anulat din cauza viscolului.
Dacă pasagerii care au venit de la Milano au fost transportaţi de la Iaşi, unde a fost nevoit avionul să aterizeze, cu autocarul la Suceava, celor care trebuiau să plece în Italia nu le-a mai avut nimeni grija.
În data de 13 noiembrie 2016, la ora 13.00, reprezentanţii companiei au început să facă formalităţile de îmbarcare, iar la ora 14.00 au anunţat pasagerii că zborul a fost anulat din cauza vântului care sufla cu putere. Deşi se aşteptau la această veste, foarte mulţi dintre pasageri au fost nemulţumiţi nu neapărat de faptul că nu pot pleca de pe aeroportul din Suceava, ci de modul în care reprezentanţii WizzAir le-au comunicat ce variante au în această situaţie. Printre cei care au aflat în ultimul moment că nu mai pot zbura la Milano s-a aflat şi atunci Nicole Vasilkovscki, profesor vizitator la Universitatea Catolică din Milano. Deși atunci spunea că nu va mai apela niciodată la serviciile companiei WizzAir, ieri a făcut-o și a fost din nou dezamăgită. "Măcar acum puteau să ne anunțe înainte de ora 13.00 să venim de la 19.00 sau de la 20.00, nu să ne lase să stăm atâtea ore în aeroport", ne-a mai spus ea ieri.