Cadre didactice din judeţ vor dezbate aspecte referitoare la „Şcoala Mileniului III”, în cadrul celei de-a X-a ediţii a Sesiunii interjudeţene de comunicări ştiinţifice, eveniment organizat de Casa Corpului Didactic „George Tofan” Suceava. Sesiunea va fi găzduită de Colegiul Naţional „Petru Rareş” Suceava, în data de 10 februarie 2017, potrivit prof. Elena Manuela David, directoarea CCD Suceava. Parte dintre lucrările cu privire la subiectul propus de organizatori vor fi prezentate în cadrul evenimentului. Secţiunile propuse sunt: Perfecţionare şi formare continuă, Management şcolar, Demersuri didactice moderne (subsecţiuni: limbă şi comunicare, matematică şi ştiinţe, tehnologii, TIC, om şi societate, educaţie plastică şi educaţie muzicală, învăţământ preşcolar, învăţământ primar), Învăţare şi dezvoltare personală prin activităţi nonformale şi Documentare, informare şi resurse în educaţie. Înscrierile se fac până la data de 31 ianuarie 2017, la sediul CCD, iar lucrările vor fi trimise până la data de 6 februarie, mai multe informaţii fiind disponibile pe pagina electronică a instituţiei. Din anul şcolar 2016-2017 publicarea articolelor sesiunii se va face pe CD cu ISBN.
Ediţie pilot în 2006
Argumentând tema aleasă, organizatorii au menţionat că, ”în prezent, noile tehnologii informaţionale sunt utilizate pe scară largă, una dintre consecinţe fiind dezvoltarea unor modele de educaţie la distanţă bazate pe accesul la internet. Aceste facilităţi au favorizat stabilirea unui model de învăţare denumit e-learning care este experimentat din ce în ce mai mult în şcoală”.
”Învăţarea, ca strategie asumată, se realizează atât prin educaţia formală, cât şi prin accesul la diverse resurse, mass-media, internet, computer. În aceeaşi măsură, oricine poate învăţa din cărţi sau prin mentorat, de la colegi, prieteni, copii sau părinţi. Astfel se acumulează informaţii şi se formează competenţe aplicabile în viaţa cotidiană. Rolul educaţiei realizate în şcoală devine mai complex, facilitând trecerea la educaţia pe tot parcursul vieţii. Să pregătim şcoala mileniului trei ca etapă a învăţării permanente”, au mai completat reprezentanţii Casei Corpului Didactic.
Prima ediţie a sesiunii de comunicări a avut loc în 2006, fiind una pilot, cu 112 participanţi, 93 de lucrări prezentate şi 77 de lucrări publicate. Doi ani mai târziu, numărul participanţilor se cifra la 383, 341 de lucrări prezentate şi 186 de lucrări publicate. În decursul ediţiilor, temele abordate au făcut referire la inovaţia în învăţământ, tendinţele contemporane în educaţie, activităţi formale şi non-formale, educaţia şi cultura europeană etc.