În următoarele trei luni, pe principala arteră de circulaţie a Sucevei, care leagă cartierul Burdujeni de Centru, vor fi luate o serie de măsuri prin care se urmăreşte fluidizarea traficului rutier.
Blocajele de trafic de pe Calea Unirii, una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confruntă sucevenii, ar urma să fie rezolvate parţial, prin aplicarea unor măsuri indicate în studiul de circulaţie aprobat în ultima şedinţă de Consiliu Local din 2016.
„Până la construirea unui nou pod peste apa Sucevei şi a rutei ocolitoare spre Botoşani, vom pune în aplicare alte măsuri, de mai mică anvergură, dar realizabile în timp scurt. De exemplu, pe Calea Unirii vrem să anulăm trecerea de pietoni de la Bazar, să încercăm varianta de mutare a ei pe dedesubt. Pentru asta vom contacta urgent Apele Române să vedem în ce măsură ne este permis. De asemenea, vrem să punem în aplicare ideea de Lumină verde, încât toate semafoarele să aibă aceeaşi culoare, iar dinspre Ambro vom încerca să asigurăm culoarea verde permanent, să nu se mai blocheze o bandă”, a spus primarul Ion Lungu, care vrea ca aceste măsuri să fie luate până la Paşte, când se anunţă din nou o perioadă foarte grea pentru cei care au de circulat zilnic pe acolo.
O altă măsură prinsă în studiul de circulaţie se referă la punerea în funcţiune a pasajului subteran din zona Ambro sau realizarea unuia suprateran.
„Sunt câteva măsuri pe care le putem pune în aplicare până la a se trece la intervenţiile în stradă. În studiul de circulaţie ni se spune să mărim banda de stocaj la stânga, spre Shopping City, dar trebuie să umblăm la trotuare, ceea ce nu putem încă, strada fiind reabilitată pe fonduri europene. Mai mult, în zona Lidl de la Bazar ar trebui să nu se mai iasă direct din parcare în sensul giratoriu, acolo vom lua din trotuar astfel încât cei care ies să meargă înainte şi să întoarcă undeva în zona sensului giratoriu de la Dedeman. Numai că până în martie 2018 nu avem cum umbla la stradă, să o lărgim”, a adăugat edilul sucevean.
Studiul de trafic de pe Calea Unirii a fost comandat de municipalitate pentru a identifica problemele şi modalităţile de rezolvare a acestora, pe cea mai circulată arteră din oraş, în baza acesteia urmând să fie făcute mai multe demersuri, precum proiectul de realizare a unui nou pod peste râul Suceava.