Un parapet dublu de protecţie a fost amplasat într-o curbă în care au avut loc accidente în care patru persoane au decedat, pe DN 17, la ieşirea din Suceava spre Gura Humorului. Măsura de protecţie a fost luată în urma solicitărilor scrise înaintate de conducerea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava Secţiei de Drumuri Naţionale Suceava. Parapetul a fost montat în luna noiembrie, asta în condiţiile în care solicitările au fost înaintate încă din primăvară, după un accident rutier soldat cu două persoane decedate. Curba periculoasă la stânga este pe sensul de mers dinspre Suceava spre Gura Humorului, imediat după ieşirea din Suceava, în dreptul drumului secundar spre releu.
Tragediile petrecute în această curbă
În acest an, pe 21 martie, în această curbă a avut loc o dublă tragedie. Atunci, un autoturism Dacia Logan care circula dinspre Suceava a fost scăpat de sub control în curbă, maşina ieşind în decor prin dreapta. Autoturismul a ajuns în rigola de la marginea drumului şi, după aproximativ zece metri, s-a zdrobit de capul de pod din apropiere. Pasagera din dreapta, o femeie în vârstă de 64 de ani, a decedat pe loc. Femeia a suferit fractură de coloană, fracturi multiple costale şi alte leziuni interne incompatibile cu viaţa. Din păcate, şi un bărbat de 54 de ani, pasagerul din dreapta-spate, a murit şi el la spital. Deloc întâmplător, ceilalţi doi ocupanţi ai maşinii, în partea stângă, au scăpat cu leziuni uşoare, unul dintre ei, cel din spate, ieşind chiar pe propriile picioare din maşină, fără a avea nevoie de nici un fel de îngrijiri medicale.
În acelaşi loc au mai murit în accidente doi oameni, unul în 2010 şi unul în 2011. Modul în care s-au produs accidentele a fost identic: maşinile circulau dinspre Suceava şi au fost scăpate de sub control în curba periculoasă la stânga, ieşind în decor prin dreapta şi lovindu-se de capul de pod aflat la finele curbei, exact în dreptul drumului secundar spre releu.
Pe 6 noiembrie 2010, şoferul unui Opel Astra, un bărbat în vârstă de 51 de ani, din municipiul Suceava, a murit după ce a pierdut controlul asupra direcţiei de mers în aceeaşi curbă şi s-a izbit cu maşina în acelaşi capăt de podeţ.
Pe 23 noiembrie 2011, o autoutilitară VW Transporter s-a zdrobit de acelaşi cap de pod, în condiţii similare. În maşină se aflau trei oameni, unul dintre ei, în vârstă de 43 de ani, tot pasager în dreapta, murind în urma impactului foarte violent.
De ce au loc accidente în această zonă
Toate cele enumerate mai sus au indicat în mod clar că această curbă este una periculoasă, iar gravitatea accidentelor de aici este amplificată de rigola din beton, destul de adâncă şi de capul de pod aflat chiar în zona unde şoferii nefericiţi au pierdut controlul asupra volanului. Cu alte cuvinte, un parapet de protecţie era extrem de necesar în această curbă şi asta de multă vreme. Pe de altă parte, curba periculoasă la stânga a fost tot timpul semnalizată regulamentar, prin indicatoare, iar în principiu aceasta nu ar trebui să pună probleme deosebite. Doar că, după amenajarea de la „Zidul morţii”, spre Gura Humorului, şoferii au în general tendinţa de a circula cu viteză ridicată, drumul permiţând de altfel acest lucru. Urmează apoi o limitare relativ bruscă la 60 de km/h şi curba periculoasă la stânga. În mod cert, viteza şi neatenţia în conducere sunt cauzele principale care au dus la cele trei accidente soldate cu patru morţi, însă, pe de altă parte, acest parapet poate salva multe vieţi în următorii ani.