Universitatea "Ştefan cel Mare" din Suceava (USV) a organizat în zilele de 8 şi 9 decembrie 2016 cea de-a treia ediţie a concursului studenţesc “25 de ore la USV” (25h@USV). Patru echipe alcătuite din câte trei sau patru studenţi înscrişi la programele de studiu ale Facultăţii de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor au petrecut împreună 25 de ore în Universitate, încercând să găsească soluţii pentru tematica propusă de organizatori în acest an. Tema a fost proiectarea şi implementarea unei experienţe interactive noi pentru vizitatorii unui muzeu. În acest scop, organizatorii au asigurat echipamente de tip smartwatch dotate cu senzori de mişcare, ecran sensibil la atingere şi GPS. Folosind această tehnologie, studenţii competitori au implementat o soluţie proprie privind experienţa lor la vizitarea unui muzeu, asistată de o tehnologie de ultimă oră.
Proiectele echipelor au fost evaluate în dimineaţa zilei de 9 decembrie de un juriu compus din Sergiu Grigoriev (reprezentant OSF Global Services), Adrian Onu (reprezentant Assist Software) şi Constantin-Emil Ursu, directorul Muzeului Bucovinei. În vederea realizării temei propuse de organizatori, echipele de studenţi au imaginat şi creat pagini web speciale, comunicaţii wireless între ceasul smart şi ecrane mari, senzori de prezenţă şi coduri de bare. Echipa clasată pe locul I, alcătuită din Alexandru-Ilie Maciuc, David Gherasim, Marius Olenici şi Marius-Adrian Brustur (antrenor: şef lucrări dr. ing. Remus Prodan) a reuşit să livreze în cele 25 de ore ale concursului o soluţie funcţională care a combinat o aplicaţie smartwatch, o aplicaţie web şi un sistem sofisticat de senzori şi micromotoare. Pe locul II s-a clasat echipa alcătuită din Mădălina-Maria Mitricioaei, Petru-Ionuţ Sandru şi Alexandru Bilius (antrenor: şef lucrări dr. ing. Adrian-Ioan Petrariu) care a propus o soluţie de folosire a ceasului smart pentru controlul informaţiilor prezentate pe un ecran mare.
Prin acest concurs, Universitatea “Ştefan cel Mare” din Suceava se alătură competiţiilor similare de tipul “hackathon” care au loc pe plan internaţional. Tematica concursului 25h@USV încurajează creativitatea studenţilor în procesul dezvoltării de tehnologii de vârf în domeniul interacţiunii cu sistemele informatice. Aflat la a treia ediţie, concursul 25h@USV a dus mai departe, cu succes, tradiţia începută în anul 2014. Din partea organizatorilor, prof. univ. dr. ing. Adrian Graur şi prof. univ. dr. ing. Radu-Daniel Vatavu consideră acest eveniment ca unul important în contextul actual al specificului competiţiilor studenţeşti naţionale şi internaţionale, atât prin tehnologia inovativă accesată în fiecare an, cât şi prin modalitatea specifică de implementare. Sponsorii concursului din acest an au fost OSF Global Services, Assist Software şi Global Design.