Anunţul ministrului Transporturilor şi al directorului general al CFR Călători, cu privire la introducerea unor trenuri mai rapide pe câteva rute principale din ţară, se va concretiza şi pentru Suceava, odată cu intrarea în vigoare a Noului mers al trenurilor. De pe 11 decembrie, un tren expres care va pleca la prima oră a dimineţii din Suceava spre Capitală şi va reveni după-amiază va avea un timp de parcurs de aproximativ 5 ore şi 40 de minute.
Trenul IR 10650 Suceava - Bucureşti Nord va pleca la 5.20 din Suceava şi va ajunge în Bucureşti la 11.00, în timp ce IR 10659 Bucureşti Nord-Suceava va pleca din Capitală la 17.00 şi va ajunge la staţia terminus la 22.46.
Prin comparaţie, celelalte trenuri Suceava - Bucureşti Nord şi retur au timp de parcurs între 6 ore şi 45 de minute şi 7 ore sau puţin peste.
Faptul că doar un singur tren merge mult mai repede are o explicaţie logică şi nu foarte îmbucurătoare: timpii mai buni nu au fost obţinuţi printr-o îmbunătăţire majoră a stării căii ferate de pe magistrala 500, ci în principal datorită faptului că garnitura CFR Călători va avea mult mai puţine opriri.
Astfel, trenurile rapide de la ruta Suceava-Bucureşti Nord şi retur vor avea opriri doar la Bacău, Focşani, Buzău, Ploieşti Sud şi Bucureşti Nord. Preţurile vor fi aceleaşi ca la toate trenurile IR ale CFR Călători. Rămâne de văzut dacă aceste trenuri se vor dovedi suficient de rentabile pentru a fi menţinute în această formă de CFR Călători. Asta pentru că, fiind mult mai puţine opriri, numărul de călători ar putea fi, cel puţin teoretic, mai scăzut. CFR speră probabil să compenseze în timp, cu atragerea mai multor călători din oraşele mari în care opreşte acest tren.
Șase perechi de trenuri vor lega zilnic Suceava de Bucureşti tur-retur, de pe 11 decembrie, exact cum s-a întâmplat şi în ultimii ani. Din punct de vedere al frecvenţei numărului de trenuri, Suceava stă mult mai bine decât oraşe mai mari ale ţării, fiind avantajată de faptul că se află la capătul unei magistrale importante.
CFR Călători a anunţat că va continua să menţină multe trenuri IR care vor fi tarifate ca trenuri Regio, pe anumite distanţe. Este şi exemplul distanţei Suceava-Vatra Dornei-Ilva Mică, unde toate trenurile sunt tarifate în regim de personal - Regio, chiar dacă cele IR au mult mai puţine opriri. De asemenea, din 11 decembrie vor circula şi Trenurile zăpezii, cu tarife reduse cu 25%. În această ofertă sunt incluse şi trenurile spre staţiunea Vatra Dornei, inclusiv cel care vine din Bucureşti.