Facultatea de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava (USV) organizează în zilele de 8 şi 9 decembrie 2016 a treia ediţie a concursului studenţesc “25 de ore la USV (25h@USV)”.
Concursul a început ieri, la ora 10:00, şi se încheie astăzi cu procesul de evaluare şi festivitatea de premiere. Pe toată durata celor 25 de ore de desfăşurare a concursului, echipele de studenţi pot fi văzute la lucru în Atriumul corpului E al universităţii. Tema concursului din acest an constă în dezvoltarea unei aplicaţii pentru crearea de noi experienţe interactive pentru vizitatorii unor expoziţii muzeale.
În acest scop, echipele folosesc dispozitive smartwatch dotate cu GPS, ecran tactil şi senzori de mişcare care au fost asigurate pentru acest eveniment de organizatori. Tema a fost inspirată de colaborarea pe care membri ai Facultăţii de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor din cadrul Universităţii din Suceava o prefigurează cu Muzeul Bucovinei din Suceava, în vederea oferirii de noi experienţe interactive vizitatorilor în momentul parcurgerii expoziţiilor. Dificultatea acestui concurs este dată şi de timpul limitat (25 de ore) pe care echipele de studenţi îl au la dispoziţie pentru finalizare proiectelor proprii. Un juriu alcătuit din trei invitaţi din partea Muzeului Bucovinei din Suceava, OSF Global Services şi Assist Software evaluează capacitatea studenţilor de a propune soluţii eficiente şi creative pentru tema propusă.
Echipa de organizatori, prof. univ. dr. ing. Adrian Graur şi prof. univ. dr. ing. Radu-Daniel Vatavu, vede în această competiţie răspunsul pe care Universitatea Suceava îl dă eforturilor manifestate în plan internaţional pentru derularea celebrelor evenimente de tip „hackathon” prin măsurarea unei noi mărimi fizice a dezvoltării în domeniul IT, şi anume creativitatea tehnică pe unitatea de timp. Sponsorii concursului din acest an sunt Assist Software, OSF Global Services şi Global Design.
„Patru echipe alcătuite din trei sau patru studenţi concurează în cadrul unei competiţii de natură tehnică, care testează şi validează abilităţile de dezvoltare hardware şi software câştigate, creativitatea în lucrul cu noile tehnologii interactive ale momentului, precum şi perseverenţa de a realiza, într-un timp limitat, aplicaţii tehnice performante”, au transmis organizatorii.