Singura variantă viabilă pentru fluidizarea traficului în municipiul Suceava este construirea unui nou pod rutier peste râul Suceava. Primarul de Suceava, Ion Lungu, a prezentat, ieri, într-o conferinţă de presă, un studiu de circulaţie comandat de administraţia locală către Proiect Drum SRL Iaşi, cu coordonator prof. dr. ing. Vasile Boboc, prodecan al Facultăţii de Construcţii şi Instalaţii Iaşi. Studiul prezintă punctele nevralgice din traficul rutier din oraş, zona cea mai sensibilă fiind cea comercială, Bazar – hipermarketuri.
”Sunt lucruri pe care le bănuiam, confirmate acum oficial. Capacitatea traficului pe Calea Unirii este depăşită în zona Bazar, necesitând un drum cu patru benzi, două nu mai sunt suficiente. Sensul giratoriu de la Iulius Mall este nefuncţional. Se vor lua măsuri de deviere a traficului, eventual de interzicere a traficului greu. Devierea traficului se va face pe alte artere de circulaţie, dar obligatoriu trebuie construit un nou pod rutier peste râul Suceava”, a citat Lungu din studiul de trafic.
O altă măsură propusă de specialişti este corelarea semafoarelor pe ambele direcţii de mers prin mărirea timpilor de verde şi eventual adoptarea circulaţiei de undă verde. De asemenea, s-a propus ca semafoarele la trecerile de pietoni să fie corelate astfel încât să aibă prioritate desfăşurarea traficului rutier, în detrimentul circulaţiei pietonale.
La intersecţia de acces Carrefour - Calea Unirii - Ambro, o soluţie propusă este mărirea benzii de stocare pentru virare la stânga pe sensul dinspre Suceava spre Carrefour deoarece se blochează banda. Acest lucru este cunoscut de administraţia locală, numai că nu există posibilitatea de extindere a benzii de stocare. Chiar dacă s-ar renunţa la trotuare, strada este reabilitată cu fonduri europene şi abia peste un an se poate interveni.
Pasajele sub- şi supraterane nu par o rezolvare pentru aglomeraţia din zona comercială
De asemenea, realizatorii studiului propun ca prima bandă (de lângă bordură) dinspre Suceava spre Burdujeni să aibă semafor permanent pe verde intermitent pentru circulaţie fluentă şi construirea unui pasaj, sub- sau suprateran. Actualul pasaj subteran, scos din circuit, suferă de infiltraţii de apă, dar chiar şi prin punerea în funcţiune, Lungu este sceptic că cei care formează clientela Bazarului vor merge pe jos 500 de metri ca să treacă prin pasaj. ”Realizarea unui pasaj suprateran în zona Bazarului ridică aceleaşi probleme. Oamenilor în vârstă, oamenilor cu bagaje care vin din Bazar le e mai greu să urce pe pasajul de deasupra pentru traversare. O măsură mai accesibilă, prin care oamenii coboară, nu urcă – dar ne trebuie acordul de la Apele Române – este mutarea trecerii de pietoni de la Bazar pe sub podul de peste râul Suceava. Facem trepte şi coborâm circulaţia pietonală pe sub pod”, a spus Lungu.
În opinia primarului, oricâte măsuri ar lua administraţia locală, pe tronsonul dintre Bazar şi pasajul peste calea ferată tot rămâne un grad ridicat de aglomeraţie. ”Soluţia cea mai urgentă este să facem o nouă bandă de circulaţie peste râul Suceava, acel pod nou pe care noi îl avem în proiect”, a subliniat primarul de Suceava.
O rezolvare ar putea să vină odată cu realizarea drumului expres Bucureşti - Siret, care pe porţiunea Paşcani-Siret are traseul Dolhasca – Vereşti - Salcea- peste râul Suceava şi iese în ruta ocolitoare actuală – E85 – Dărmăneşti - Siret. ”S-ar putea să avem o şansă enormă să realizăm noul pod peste râul Suceava cu acest drum expres. Cu un guvern PNL, cred că în acest mandat poate fi construit drumul expres”, a mai spus Ion Lungu, dar nici construirea de către Primăria Suceava nu a fost abandonată.
Mai menţionăm că studiul de circulaţie va fi supus aprobării Consiliului Local Suceava în şedinţa din 15 decembrie a.c..
( 8 dec 2016, 20:10:00