Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a declarat într-un interviu că odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al trenurilor, pe 11 decembrie, se vor obţine îmbunătăţiri ale timpilor de parcurs pe mai multe rute importante ale CFR Călători. În interviul acordat Digi 24, el a declarat că din Capitală spre Suceava va fi introdus un tren expres, care va parcurge cei aproape 450 de kilometri în puţin peste cinci ore şi jumătate. Şi celelalte trenuri care leagă Suceava de Capitală şi invers vor avea timpi de parcurs uşor mai buni, însă nu sub şase ore şi 45 de minute.
Revenind la trenul „minune”, cu timp de parcurs de puţin peste cinci ore şi jumătate, ministrul nu a oferit mai multe detalii. Timpul mult mai bun s-ar obţine prin reducerea la maximum a numărului de opriri. Aşadar, nu este vorba de o îmbunătăţire a infrastructurii, ci doar de reducerea la maximum a numărului de opriri. Planul celor de la CFR ar fi ca acest tren să aibă maximum patru opriri din Bucureşti şi până la Suceava.
Chiar şi aşa, având în vedere că infrastructura este aceeaşi, oricât de moderne sunt vagoanele, viteza de rulare nu poate fi mai mare, astfel că promisiunea pare greu de realizatpentru cei care cunosc starea reală a căii ferate de pe magistrala 500, care leagă Bucureştiul de Suceava.
Conform datelor de pe site-ul CFR Călători, şase perechi de trenuri vor lega zilnic Suceava de Bucureşti tur-retur, de pe 11 decembrie, exact cum s-a întâmplat şi în ultimii ani. Din punct de vedere al frecvenţei numărului de trenuri, Suceava stă mult mai bine decât oraşe mai mari ale ţării, fiind avantajată de faptul că se află la capătul unei magistrale importante. În informaţiile care sunt disponibile acum pe site, după data de intrare în vigoare a noului Mers al trenurilor, nu apar decât trenuri cu timpii de parcurs cu care ne-am obişnuit, în jur de şapte ore, nu şi trenul care ar urma să parcurgă distanţa mult mai rapid. Rămâne de văzut de când va fi introdus acest tren şi care va fi timpul real de parcurgere a distanţei. Discutabilă este şi rentabilitatea sa, dacă va avea puţine opriri, au avertizat surse din cadrul CFR.
După 1990, a fost o perioadă în care trenurile InterCity Suceava-Bucureşti parcurgeau distanţa în cinci ore, timp care acum este încă departe chiar şi de obiectivele îndrăzneţe ale CFR Călători.