Şcoala Gimnazială “Ion Irimescu” şi Grădiniţa cu Program Normal “Lizuca” din municipiul Fălticeni au desfăşurat împreună, marţi, 15 noiembrie, activităţi având ca temă “Împreună pentru pace”. Printre acestea s-au numărat dialoguri-dezbateri, ateliere de lucru în cadrul cărora s-au confecţionat porumbei şi un scurt program artistic.
Educatoarea Doniţa Bălan, coordonator proiect la nivel preşcolar, ne-a declarat:“Educaţia globală cuprinde: educaţia pentru dezvoltare, educaţia pentru drepturile omului, educaţia pentru durabilitate, educaţia pentru pace şi prevenirea conflictelor şi educaţia interculturală şi se fundamentează pe înţelegerea problemelor fundamentale ale cetăţeniei globale: Conştientizarea trăirii într-o lume globalizată şi a rolului nostru ca cetăţeni ai acestei lumi; Atitudini de respect pentru diversitate şi abilităţi de comunicare interculturală; Înţelegerea cauzelor şi a efectelor problemelor majore care afectează lumea; Oportunităţi de a concepe şi a lua măsuri pentru a face lumea un loc mai echitabil şi durabil”.
De la prof. IrinaCeparu, coordonatoarea proiectului din partea Şcolii Gimnaziale “Ion Irimescu”, am aflat că tema propusă a creat un cadru pentru înţelegerea drepturilor şi responsabilităţilor cetăţeniei europene, a înţelegerii necesităţii de menţinere a păcii.
În cadrul evenimentului educaţional desfăşurat marţi, copiii au fost implicaţi în activităţi atractive, ca: “Iubim pacea”, “Pacea – virtute spre bunăvoinţă, încredere şi armonie”, “Porumbeii păcii”, “Să ne rugăm pentru pace” şi “Copacul păcii”.
Educatoarea Doiniţa Bălana declarat:“Sub deviza <Plant a Tree for Pace 2016>, preşcolarii de la Grădiniţa <Lizuca> Fălticeni au plantat în luna septembrie, în curtea unităţii, un copăcel al păcii, de care ne-am folosit acum în dezbaterile despre pace şi l-am împodobit cu porumbei, pentru a trage un semnal asupra importanţei păcii pe Pământ, a rezolvării conflictelor pe cale non-violentă, cât şi pentru dobândirea de competenţe şi luarea angajamentului de a fi implicaţi activ în căutarea păcii.Activităţile derulate au urmărit ca preşcolarii săînţeleagă cât mai bine tot ceea ce presupune ideea de pace în scopul identificării resurselor necesare pentru a o susţine şi menţine”.